Adorable Bookclub,  Boeken,  Boekrecensies,  Young adult

Zwartkracht (Spellcaster #2) – Claudia Gray

Zwartkracht

Het vervolg op Spellcaster 1, Zwartspreuk, is hier: Zwartkracht! In deze recensie lees je wat Laura, van onze Adorable Bookclub, vindt van dit boek dat is geschreven door Claudia Gray. Is de serie het lezen waard? Zij vertelt het je.

Nadia en haar vrienden dachten dat ze hun klasgenoot Elizabeth, die in werkelijkheid een machtige tovenares is, hadden verslagen en Captive’s Sound van de ondergang hadden gered. Maar niets is minder waar. Elizabeth is terug, mooier en gevaarlijker dan ooit. Bovendien manifesteert zich een nieuw en nog groter kwaad in hun woonplaats. Hoewel Nadia haar magische krachten inmiddels beter kan beheersen, voelt ze zich nog steeds een groentje, en er is niemand die haar hiermee kan helpen. Zal het haar lukken om haar vrienden te beschermen nu ze zich steeds meer aangetrokken voelt tot een duistere verleiding?

Na het einde van deel een was ik wel nieuwsgierig naar het verloop van het verhaal. Nadia heeft ondertussen meerdere regels van de Ambacht gebroken, waaronder een man vertellen over magie. Ze heeft Mateo nauw betrokken bij het verslaan van Elizabeth en zelfs verteld dat ze hem wil helpen. Ze raken verliefd en beginnen een relatie. Ondertussen is Verlaine een vriendin die onder de invloed is van een vloek, waarbij alle mensen in haar omgeving automatisch vergeten wie ze is en haar pesten. Ondertussen wordt het stadje geteisterd door Elizabeth en haar demon Asa. Asa is de enige die Verlaine ziet voor wie ze werkelijk is, een meisje met een puur hart.

Elizabeth was onsterfelijk, maar is door omstandigheden sterfelijk geworden. Dit was onderdeel van haar plan, de Ene Beneden bevrijden. Daarvoor moet ze mensen laten lijden zodat ze een brug van pijn en verdriet kan bouwen, een van de stappen voor het bevrijden van de Ene Beneden. Nadia probeert dit te voorkomen. Echter verandert de situatie zo, dat Nadia gedwongen wordt om een vreselijke keuze te maken. Kiest ze voor het redden van het stadje en haar krachten of gaat ze voor de liefde?

‘Zwartkracht is enorm spannend en lees je snel uit!’

Het tweede deel in deze serie vond ik stukken prettiger om te lezen. Er is een leuk verhaal geschreven en de keuzes die gemaakt worden zijn soms ook slecht, waardoor het niet per se een goed einde hoeft op te leveren. Dit vind ik het leuke aan dit boek, niet je voorspelde gelukkig einde maar iets wat de boel overhoop gooit. Claudia Gray heeft in het tweede deel het verhaal een stuk spannender gemaakt, waardoor je dit boek graag snel uitleest. Ik ben ook erg benieuwd naar het derde deel.

Benieuwd geworden? Lees hier de recensie van deel 1.

Allesbehalve oke

Titel: Zwartkracht (Spellcaster #2)