Wolfsbloed (de laatste wachter #2) – Alexandra Penrhyn Lowe

WolfsbloedTitel: Wolfsbloed
Auteur: Alexandra Penrhyn Lowe
Verschenen: maart 2015
Pagina’s: 336
Uitgever: AW Bruna

Eveline is in gevaar. Haar ontwaakte gaven maken haar tot loslopend wild voor geesten, demonen en het duistere genootschap de Broeders van Belial. Ze moet haar oude leven achter zich laten. Weg van Cleo. Weg van Azer.
Ze reist af naar Parijs, waar ze terechtkomt in een huis met andere Wachters. Eindelijk heeft ze een plek waar ze veilig is en waar ze zal leren hoe ze haar nieuwe krachten moet gebruiken.
Maar ze voelt zich verscheurd: kiest ze voor zichzelf of moet ze op zoek gaan naar haar moeder, die op een foto staat met de Broeders van Belial? Als in de krochten van de romantische lichtstad een duivelse strijd ontbrandt tussen goed en kwaad, blijkt meer dan ooit dat ze, ver weg van haar vrienden, geheel op zichzelf is aangewezen. Wie kan ze echt vertrouwen? Tijdens een confrontatie met haar grootste vijand wordt Eveline voor een levensgevaarlijk dilemma gesteld.

Mening over Wolfsbloed

Oh wat stond ik te springen om dit boek te lezen zeg. Een paar jaar terug las ik Sevenster, ik vond het boek toen ontzettend leuk en verfrissend. Terwijl dit boek mijn kant op kwam begon ik daar wel over na te denken. Sevenster las ik in 2012, dat is nu bijna 3 jaar geleden. In die tussentijd is mijn smaak wat lezen betreft erg verandert. Ik moest daarom ook echt even wennen toen ik in Wolfsbloed begon. Het boek hangt naar mijn idee echt tussen een jeugdboek en een Young adult in. De hoofdpersoon is voor jeugd, maar de spanning maakt het dan weer zeker Young adult.

Het was voor mij zeker even inkomen. De eerste paar pagina’s had ik werkelijk geen idee meer waar het boek nou eigenlijk precies over ging. Langzaam vertelt Eveline gelukkig weer wat er allemaal was gebeurd aan het einde van deel één, en op deze manier rol je weer ontzettend makkelijk het boek in. Laat ik voorop stellen, het boek is totaal niet logisch. Dat zijn de meeste Young adult boeken niet, maar bij dit boek heb je dat gevoel toch wel heel erg sterk. Uitzonderlijk is dan weer wel dat ik het niet zo’n groot probleem vond. De dingen die gebeuren zijn spannend en zonder er te veel bij na te denken vlieg je eigenlijk door het tweede deel heen.
Ergens in het midden van het boek zit een klein dieptepuntje. Ik kreeg ineens het idee alsof ik het begin van het eerste deel aan het lezen was. Veel uitleg, weinig spanning en eigenlijk een soort van sleur. Zonde, maar gelukkig maakt Alexandra Penrhyn Lowe dit achteraf allemaal goed en ben je dit kleine stukje dan al weer vergeten.

Ook al is het boek was voorspelbaar, ietwat ongelovig en soms iets minder vlot, denk ik dat er toch meer positieve kanten dan negatieve kanten aan dit boek zitten. Het is een echt fijn boek dat makkelijk weg leest. Daarnaast is de serie gewoon origineel en weet Alexandra dit alles op een ontzettend leuke manier te brengen. Het is een ideale serie voor de wat jongere Young adult lezers, maar voor de oudere kan het ook zeker vermakelijk zijn. De laatste wachter is een spannende serie die er vooral is om tussen de wat lastigere boeken door te lezen. Ik ben blij dat Wolfsbloed eindelijk is uitgekomen, een top toevoeging!

Meer recensies lezen van de boeken van Alexandra Penrhyn Lowe? Klik dan hier.

Rating: 3.5/5