Vergeten - Cat Patrick Titel: Vergeten
Auteur: Cat Patrick
Verschenen: Juni 2011
Pagina’s: 266
Uitgever: Boekerij
Originele titel:Forgotten

Elke avond dat de zestienjarige London Lane naar bed gaat, wordt haar geheugen van die dag gewist. De volgende ochtend kan London zich alleen de gebeurtenissen uit haar toekomst `herinneren’, en de mensen die daar een rol in zullen spelen. Om zich te kunnen redden in haar vriendschappen en het middelbareschoolleven, verlaat London zich op briefjes, haar telefoon en een goede vriendin. Ze kan zich van nature goed aanpassen, en probeert haar geheugenverlies dan ook te beschouwen als een onontkoombaar feit in plaats van als een aandoening.

Maar wanneer London verontrustende flashbacks krijgt, of eigenlijk vooruitblikken, beseft ze dat, om het heden en de toekomst te kunnen begrijpen, ze de mysteries van haar verleden moet zien te ontrafelen. En heeft ze nu wel of niet gezoend met de liefde van haar leven?

Mening over Vergeten

London is een meisje dat op de middelbare school zit. Ze heeft één beste vriendin en vertrouwd haar blind. Daarnaast bestaat haar familie uit haar moeder, haar vader is toen zij klein was weg gegaan. London lijkt op school als elk ander meisje, toch draagt zij een groot geheim met zich mee. Wat bijna niemand weet is dat het geheugen van London elke avond om precies 4:33 wordt gewist. London weet niks meer van het verleden. Hierdoor schrijft zij elke avond aantekeningen op, zodat zij die de volgende ochtend kan lezen en zich zo nog dingen kan “herinneren”. Wat London wel weet, is de toekomst. Zij ziet dingen in de toekomst en herkent daardoor bepaalde personen uit haar omgeving. Maar dan komt ze de jongen van haar dromen tegen, dat zeggen haar aantekeningen in ieder geval. Sinds ze hem heeft ontmoet gaat alles anders, en krijgt ze te maken met heel wat herinneringen die verborgen zijn gehouden.

Heerlijk! Eindelijk een YA boek dat géén serie is. Dat was het eerste wat mij opviel.
Dit boek lijkt in het begin een beetje op een chicklit, meisje wordt verliefd op leuke nieuwe jongen… Maar dan wordt het boek steeds spannender en lopen de gebeurtenissen steeds meer op. Het is super makkelijk om door te lezen en het onderwerp vind ik erg leuk en origineel. London is een heerlijk meisje om over te lezen. Je begrijpt haar gevoelens en ze komt over als een vrolijk meisje dat alles voor iedereen over heeft.

Vergeten lees je echt in één ruk uit. De hoofdstukken zijn kort waardoor er veel vaart in het boek zit. Dit boek is zeker een aanrader voor iedereen. Niet alleen voor de YA fans, maar de chicklit fans en misschien zelfs de roman fans zullen dit boek ook erg kunnen waarderen. Wat zeker is, elke YA lezer moet dit boek hebben gelezen.

Rating: 4.5/5