Stad van vuurTitel: Stad van Vuur
Auteur: Cassandra Clare
Verschenen: 2008
Pagina’s: 448
Uitgever: The House of Book
Originele titel: City of Ashes (The Mortal Instruments #2)

Clary Fray zou willen dat haar leven weer zoals vroeger was. Maar wat is normaal wanneer je een Schaduwjager bent en je plotseling wezens zoals weerwolven, elfjes en vampieren kunt zien? Clary zou dolgraag meer tijd doorbrengen met haar beste vriend, Simon, maar de Schaduwjagers willen haar niet laten gaan. Vooral haar knappe, maar vervelende broer Jace niet. Clary’s enige kans om haar verdwenen moeder te vinden is om de ontspoorde en kwaadaardige Schaduwjager Valentine te pakken te krijgen…

Stad van vuur is echt geweldig. Deel 1 las ik uit op vakantie binnen 3 dagen, en dit deel idem dito. In dit verhaal krijgt Simon min of meer zijn eigen verhaallijn. In het begin vond ik hem vreselijk irritant, maar in dit verhaal ben ik van hem gaan houden. Hij is zo grappig! De rest van de “bijrollen” uit deel 1 krijgen in deel 2 meer persoonlijkheid. Fijn! Zo leer je iedereen wat beter kennen. Clary & Simon proberen hun relatie naar een hoger niveau te brengen. Geen vrienden, maar daten. Dat is echt ontzettend gek, ik zag dat totaal niet aankomen toen ik deel 1 las! Clary bleek nog gevoelens te hebben voor Jace, wat best lastig was.

Stad van Vuur is een verdieping op Stad van Beenderen

Ik vind het lastig om meer te vertellen, want dan is het een dikke vette spoiler, en dat gun je niemand! Laat ik het daarom kort houden: Dit boek is min of meer een verdieping op stad van beenderen. Op alles wordt wat dieper ingegaan. Meer emoties, meer gevoelens. En je krijgt meer een kijkje in de persoonlijkheden van de “bijrollen” in het verhaal! Ik kijk nu al uit naar het volgende boek!

Het boek las heerlijk snel door. De schrijfstijl van Cassandra Clare vind ik dan ook heerlijk. Ik heb veel moeite om het boek weg te leggen omdat ik steeds weer verlang naar meer om te lezen. Het lijkt een verslaving, het verhaal is namelijk zo spannend. Een echte aanrader voor mensen die veel van lezen houden én boeken snel uit willen lezen.

Meer recensies lezen van de boeken van Cassandra Clare? Klik dan hier.