Stad van GlasTitel: Stad van Glas
Auteur: Cassandra Clare
Verschenen: 2009
Pagina’s: 496
Uitgever: The House of Books
Originele titel: City of Glass

Clary ontdekt dat Lilith er op magische wijze voor heeft gezorgd dat Jace samenspant met de boosaardige Sebastian en dat hij nu een dienaar van het kwaad is. Jace en Sebastian zijn zodanig met elkaar verbonden dat het onmogelijk is om de een te vermoorden zonder ook de ander te doden. Clary is echter vastbesloten Jace te redden, samen met haar goede vrienden Alec, Magnus, Simon en Isabelle. Daarbij zet ze niet alleen haar leven op het spel, maar ook Jace’ ziel…

Mening over Stad van Glas

Yes, eindelijk de recensie van het derde deel van de kronieken van de onderwereld. Cassandra Clare heeft weer een geweldig boek geschreven. Stad van Glas is het vervolg op Stad van Beenderen en Stad van Vuur. In het begin moest ik er een beetje inkomen. Ik wist natuurlijk van voorgaande boeken dat er wat aan zat te komen… De oorlog! Maar in het begin merkte je er niet veel van, dat kwam verderop in het boek.

De oorlog is in volle opkomst in dit boek. Clary’s moeder ligt nog steeds in een coma en moet worden gered. Dit kan alleen door naar Idris te gaan, de stad van glas. Idris is de parallelle wereld van de schaduwjagers, waar ze rustig kunnen leven. Clary moet naar de stad Alicante, dat is de hoofdstad van Idris. In deze wereld zijn geen auto’s, enkel paarden en alles met de benenwagen.

Clary moet niet alleen met haar moeder dealen die in coma ligt, maar ook met de opkomende oorlog die haar vader nota bene leidt én de verboden liefde voor Jace. Het boek gaat niet alleen over Clary en Jace, maar ook over Simon, Izzy, Alec en nog veel meer mensen. Cassandra Clare weet met haar boeiende en wisselende verhaallijnen je in je macht te houden. Na ieder boek heb ik opnieuw de neiging om verder te lezen.

Het einde vond ik erg leuk, het was voor mij het perfecte einde van dit boek. Ik wilde meteen beginnen met het vierde deel, omdat ik het best een open einde was. Ik kan in ieder geval niet wachten tot het vierde deel uit is en ik uiteindelijk de hele serie heb gelezen, het lijkt me geweldig!

Meer recensies lezen van de boeken van Cassandra Clare? Klik dan hier.