Boekrecensies, Young adult

Stad van gevallen engelenTitel: Stad van gevallen engelen
Auteur: Cassandra Clare
Verschenen: 2011
Pagina’s: 448
Uitgever:  The House of Books
Originele titel: City of Fallen Angels

De oorlog tussen de benedelingen en de schaduwjagers is voorbij, ze leven nu vredig naast elkaar. Clary is weer thuis in New York, en ze is begonnen met haar opleiding tot schaduwjager. En, misschien nog wel belangrijker: zij en Jace zijn nu echt een stel. Maar dan wordt de ene na de andere schaduwjager vermoord. Wanneer Jace zich afstandelijk gaat gedragen, wordt Clary geconfronteerd met haar grootste nachtmerrie…

Mening over Stad van gevallen engelen

Klik hier voor de recensie van deel #1deel #2 en deel #3

Laat ik meteen beginnen met het feit dat ik heel lang over dit boek heb gedaan. Weken. Maanden. Voor mijn gevoel eeuwen. Ik kwam er maar niet door heen! Elke keer stelde ik het lezen uit. Soms dan las ik twee bladzijdes in een week, en dan legde ik hem weer weg. Ik heb er echt vreselijke moeite mee gehad tot halverwege het boek. Toen ik er op een gegeven moment doorheen was en het spannender werd, las het boek lekker vlot door. Hoe dichterbij ik bij het einde kwam, des te spannender het werd. Gelukkig maar, want dat maakte alles goed. Om me heen hoorde ik verschillende meningen over het boek en vandaag geef ik mijn mening!

Clary en Jace proberen een stel te zijn en natuurlijk, zoals we vooraf eigenlijk al weten, gaat dat niet zonder slag of stoot. Jace heeft continu nachtmerries en Clary lijdt daar gigantisch onder. Ik ergerde me hier best wel aan, maar juist omdat de drie voorgaande delen zo goed waren bleef ik door lezen. In dit boek komt Simon veel aan bod. That made me very happy! Vanaf boek 1 vind ik Simon een geweldig personage, en ik vond dat hij veel meer was dan alleen een ‘bijrolletje’. Je leert in dit boek Simon goed kennen en ontdekt zijn wereld.

Ik vond het heel lastig dat er in dit boek allerlei nieuwe personages aan bod kwamen. Zo leer je allerlei bekende namen uit de onderwereld kennen in dit boek. Je gaat van bepaalde mensen een stuk meer houden en aan een aantal mensen krijg je een onwijze hekel. Ook al vond ik dit boek een stuk minder leuk dan de voorgaande delen, toch kan ik niet wachten op deel 5. En vooral niet op deel 6, omdat hij zo dik is.

Meer recensies lezen van de boeken van Cassandra Clare? Klik dan hier.