Hot shot Titel: Hot Shot
Auteur: Jennifer Brown
Verschenen: 16 september 2014
Pagina’s: 256
Uitgever: Callenbach
Originele titel: Thousand words

Ashleighs vriendje Kaleb gaat naar de universiteit. Ashleigh is bang dat hij haar zal vergeten. Tijdens een feestje jutten haar vriendinnen haar op om hem een naaktfoto van zichzelf te sturen. Zonder echt na te denken loopt ze naar de badkamer, kleedt zich uit, maakt een foto in de manshoge spiegel en drukt op ‘verzenden’. Niet veel later gaat hun relatie uit en neemt Kaleb wraak door haar foto naar zijn hele honkbalteam te sturen. En die jongens houden hem niet voor zichzelf.

Mening over Hot shot

Als Ashleigh maar weinig aandacht krijg van haar vriend, besluit ze op een avond een naaktfoto van zichzelf te sturen. Nadat ze wat alcohol naar binnen heeft gegoten en zich heeft laten overhalen door haar vriendinnen, trekt ze zich terug in de badkamer en maakt de foto. Een paar seconden later drukt ze op verzenden en weet niet wat ze zich daarmee later op de hals haalt.

Haar relatie met haar vriend Kaleb gaat niet veel later uit. Ashleigh is de foto alweer vergeten tot dat ze een bericht krijgt van een meisje dat haar broer een foto van Ashleigh op zijn telefoon heeft. Maar als zij de foto al gezien heeft, wie dan nog meer? Al snel wordt ze raar aangekeken op school en weet Ashleigh dat de foto niet bij een paar jongens is gebleven. Al snel weet de hele school er van en zelfs daarbuiten krijgen mensen de foto te zien. Tot overmaat van ramp komen er klachten van ouders over de foto bij het schoolbestuur terecht. Ashleighs ouders worden ingelicht en daardoor zit ze diep in de problemen. Maar niet alleen zijn, ook haar ouders lijden erg onder hetgeen wat Ashleigh gedaan heeft. Als ze daarna zich ook nog moet melden op het politiebureau, weet Asleigh helemaal dat het fout zit. Ze wordt beschuldigd van dingen die ze nooit had gedacht toen ze de foto naar Kaleb stuurde. Maar ook Kaleb heeft een groot probleem doordat hij besloot de foto rond te sturen. Ashleigh komt er van af met een taakstraf, waar ze moet leren van de fout die ze gemaakt heeft. Daar ontmoet ze Mack, een wel heel interessante jongen. Maar wat is er toch precies met hem? Waarom heeft hij eigenlijk taakstraf? En kan Ashleigh ooit nog mensen onder ogen komen die niet van haar foto afweten?

Hot Shot is een boek waar ik echt doorheen geracet ben. Het onderwerp van dit boek vind ik echt ontzettend origineel en daarnaast denk ik ook dat de schrijfster hier zeker een boodschap mee over wil brengen. De macht van sociale media wordt tegenwoordig nog vaak onderschat, terwijl dit boek maar weer laat zien dat het maken van een foute beslissing, je hele leven op de kop kan zetten. Ik vind dat Jennifer Brown een ontzettend prettige schrijfstijl heeft. Daardoor maakt het gemakkelijk om dit boek snel uit te hebben en niet verveeld te raken door lange verhalen. Het is vlot geschreven en het boek bestaat uit vrij korte hoofdstukken. Het boek bestaat uit twee delen, je wordt meegenomen in het verleden in heden. Ik vond dit niet verwarrend omdat het goed onderscheiden werd. Het las prettig en vaak was het zo spannend dat ik direct door moest lezen. Ik vind Hot Shot echt een aanrader.