Fluister (wolven van Mercy Falls #2) Titel: Fluister
Auteur: Maggie Stiefvater
Verschenen: oktober 2010
Pagina’s: 319
Uitgever: Moon
Originele titel:Linger

Een paar maanden geleden was Sam het mythische wezen. Híj had de aandoening die niemand beter kon maken. Van hém was het lichaam dat een mysterie was, te vreemd en mooi, en onbegrijpelijk. Maar terwijl het lente wordt en de anderen zichzelf blijven, ben ik de enige die niet lekker in mijn vel zit. Met de naderende warmte zullen de overblijvende wolven snel hun vacht verliezen en terugkeren in hun menselijke lichamen…

Mening over Fluister

Sam en Grace kunnen eindelijk bij elkaar zijn, maar hoe lang zal dit nog duren? Grace ontwikkelt een vriendschap met Isabel die steeds sterker wordt. Daarnaast maken ze kennis met de nieuwe wolven. Heeft Beck hier nu wel goed aan gedaan? Of zijn zij juist een aanwinst voor de grote roedel?

Dit is het tweede deel van de trilogie. Meteen zit je goed in het boek, maar het verhaal blijft helaas erg steken op één punt. Vrijwel het hele boek is de spanning er nog nét niet. Het is nét niet spannend genoeg, maar nog interessant genoeg om vlot te blijven doorlezen. De afwisseling in de personages is iets wat het boek erg sterk maakt. Er komen steeds meer personages bij en hierdoor wordt het verhaal eigenlijk steeds spannender en interessanter. Ieder personage heeft zijn eigen dingetjes, en niemand lijkt op elkaar.

Gelukkig loopt de spanning aan het einde van het boek heel erg op. Je leest maar door en door en door en op het laatste moment krijg je een brok in je keel. Waarom?! Is het enige wat je je dan kan afvragen. Lastig om er mee over te vertellen, dit is een boek wat je vooral zelf moet lezen.
Stiefvater heeft een heerlijke schrijfstijl, ik hou van haar boeken. Het leest vlot door en de taal is makkelijk te begrijpen. Stiefvater weet een onderwerp dat al veel besproken is, in een ander jasje te steken waardoor het verhaal erg origineel blijft. Ik ben een fan, en zal zeer snel het laatste deel uit deze ontzettend spannende serie gaan lezen.

Klik hier voor alle recensies van de boeken van Maggie Stiefvater.