Godinnenwraak Titel: De Godinnenwraak (Goddess Test #2)
Auteur: Aimée Carter
Verschenen: maart 2014
Pagina’s: 254
Uitgever: Harlequin
Originele titel: Goddess Interrupted

Kate heeft als enig meisje de Godinnentest doorstaan, waarna ze door de goden onsterfelijk is gemaakt. Nu is ze er helemaal klaar voor om zich bij Henry, de machtige koning van de onderwereld te voegen. Helaas is het leven samen met Henry in zijn paleis niet helemaal wat ze ervan had verwacht. Hij heeft haar zelfs nog niet één keer gekust sinds ze terug is uit de bovenwereld! Houdt hij eigenlijk wel van haar? Dan wordt Henry het slachtoffer van Calliopes wraakzucht en wordt hij door haar toedoen ontvoerd door het enige wezen dat machtig genoeg is om hem te doden: Kronos, de koning van de Titanen. Terwijl de andere goden zich opmaken voor een strijd die het einde van alles kan betekenen, gaat Kate op zoek naar de Tartarus om Henry te redden. Al snel beseft ze dat ze het niet in haar eentje kan en dat ze hulp nodig heeft. Hulp van de enige vrouw die ze nooit had willen ontmoeten: Persephone, Henry’s grote liefde…

Mening over De Godinnenwraak

Eerlijk is eerlijk, wanneer het om Griekse goden gaat… Dan ben ik een echte sucker! Ik vind het namelijk ontzettend interessant om meer te leren over de Griekse mythologie en dit boek was min of meer een handige leidraad om die interesse bij te spijkeren (Ik moet nog steeds de boeken van Percy Jackson lezen, vergeef me). Ik kon dan ook niet wachten om De Godinnenwraak te lezen.

Het eerste deel van deze serie heeft Danique E. gerecenseerd, maar ik heb het boek ook gelezen. In het eerste boek leer je de personages goed kennen die aan bod komen, wat soms nog best voor verwarring kan zorgen. Zo hebben de meeste goden een onsterfelijke naam. Henry is Hades, Walter is Zeus, ga zo maar verder. Dit boek is meer een verdieping op wat we in het eerste deel hebben gelezen.

‘De Godinnenwraak eindigt met een enorme cliffhanger!’

Ik ben inmiddels gewend geraakt aan de fijne en luchtige schrijfstijl van schrijfster Aimée Carter. Haar boeken lezen gemakkelijk door en er zit een hoge mate van spanning in. In dit boek ga je nog net wat meer van Kate houden. In het eerste boek vond ik haar regelrecht fantastisch, maar in dit boek ben ik alleen maar meer van haar gaan houden. En van Henry, want ook al is hij in het begin een beetje een asshole, aan het einde maakt hij alles goed.

De Godinnenwraak eindigt met een enorme cliffhanger, waardoor je alleen maar meer verlangen hebt om het derde boek te lezen… En dat doe ik dan ook zeker op dit moment, ik zit namelijk met mijn neus in boek 3. Ik ben dol geworden op de spanning van Aimée Carter, en vind Kate een fantastisch persoon.

Klik hier voor alle recensies van de boeken van Aimée Carter.