De eliteTitel: De elite
Auteur: Kiera Cass
Verschenen: augustus 2014
Pagina’s: 256
Uitgever: Van Goor
Originele titel: The elite

De selectie begon met 35 meisjes. Nu is de groep geslonken tot de elite. De strijd om Maxons hart wordt steeds meedogenlozer. Hoe dichter America bij de kroon komt, hoe meer ze twijfelt over de liefde. Elk moment met Maxon is als een sprookje. Maar zodra ze haar eerste liefde Aspen ziet, wordt ze overspoeld door herinneringen en hun mooie plannen samen. Terwijl America wordt verscheurd tussen haar twee toekomsten, weet de rest van de elite precies wat ze wil. America’s kans om te kiezen dreigt door haar vingers te glippen.

Mening over De elite

Wat was ik blij toen dit boek in de brievenbus viel! Deel één had ik een rap tempo uitgelezen en ik kon niet wachten om ook in deel twee te beginnen. Naarmate ik verder kwam in het boek kreeg ik het idee dat ik al precies wist hoe dit zou gaan aflopen, maar hoe wilde Kiera Cass dan het derde deel vol gaan krijgen? Oja, en de rest van het tweede deel? Langzaam ging mijn aandacht dan ook een klein beetje weg, een aantal bladzijdes werden wat saai en ik wilde eigenlijk gewoon graag dat America haar keuze zou gaan maken. En dan toch, plotseling weet Kiera Cass alles om te gooien en je weer volledig bij het verhaal te trekken. Vanaf dat moment las ik hem dan ook in één ruk uit en sloeg ik het boek met een zucht weer dicht. Wat weet die schrijfster je toch te verrassen en verbazen.

De schrijfstijl van Kiera Cass is zó ontzettend fijn. Je ogen vliegen over de bladzijdes heen en ik hoorde om me heen gewoon even geen geluiden. Het was het boek en ik en niemand anders.
Ze trekt je mee in de geweldige wereld van het koningschap en laat je zien dat ook het koningschap niet altijd rozengeur en maneschijn is.
Ik kan best begrijpen dat sommige lezers de besluiteloosheid van America irritant vinden om te lezen, ik kan het ergens ook wel begrijpen. America staat voor een lastige keuze en stiekem geef ik ook wel toe dat ze haar keuze bést iets sneller mag maken. Die arme Maxon toch ook..
Ik dacht dat ik niet meer echt een serie zou vinden waar ik meteen het volgende deel zou willen lezen als het andere deel uit was. Maar bij deze serie wil ik dat écht heel graag. Toen ik dit boek uit had was mijn eerste gedachte ‘zal ik hem dan maar gewoon in het Engels lezen? Dan kan ik morgen al beginnen’. Met pijn in mijn hart ga ik dit dus níet doen. Ik ben begonnen in het Nederlands en ga hem dan ook afmaken in het Nederlands.

Ik kan écht niet wachten op het derde en laatste deel in de trilogie. Deze serie is echt een enorme aanrader. Niet alleen doordat het boek zo makkelijk leest en de woorden nog dagenlang in je hoofd blijven malen. Maar ook omdat Kiera Cass een fantastische schrijfster is en ik hoop dat we nog veel meer gaan horen van haar!

Klik hier voor alle recensies van de boeken van Kiera Cass.