Tunnels (Tunnels #1) – Roderick Gordon & Brian Williams

TunnelsTitel: Tunnels
Auteur: Roderick Gordon & Brian Williams
Verschenen: mei 2012
Paginaā€™s: 432
Uitgever: the House of Books

De veertienjarige Will Burrows woont met zijn nogal vreemde familie in Londen. Het enige dat hij deelt met zijn excentrieke vader is een passie voor archeologie en opgravingen. Als zijn vader op mysterieuze wijze verdwijnt, gaat Will met behulp van zijn vriend Chester op onderzoek uit om de onderste steen boven te krijgen.

Dit is natuurlijk het eerste deel van de Tunnels serie. De Tunnels wordt veelal aangeraden en daardoor was ik heel benieuwd. Vanaf de eerste bladzijde is duidelijk dat het boek spannend zal worden. De schrijvers vertellen net niet te veel en zo blijf je als lezer tot de laatste bladzijde geprikkeld. Het eind is min of meer open wat ruimte biedt voor het tweede deel, dat in 2009 verscheen. Ook zijn de filmrechten opgekocht, dus binnenkort komt er een verfilming van!

De 14-jarige Will woont in Londen. Zijn vader, dr. Burrows, is geschiedkundige en archeoloog met een grote passie: graven naar historische schatten. Will deelt die passie. Tijdens een opgraving in een parkeergarage komen ze in een oud stationshuis terecht. Will en zijn vriend Chester besluiten verder te graven en stuiten op een tunnelstelsel onder Londen. Een vreemde lamp komt in het bezit van dr. Burrows die kort daarop verdwijnt. Will en Chester graven verder, overtuigd dat de opgravingen alles te maken hebben met de verdwijning. Ze komen in een stad onder Londen terecht. Duidelijk wordt dat dr. Burrows hier geweest is, maar waar is hij gebleven?

Tunnels is zeker een aanrader!

Tunnels is ontzettend spannend. Je wilt maar door en door blijven lezen, dus ik kon niet wachten tot deel 2 op mijn e-reader stond. Als je van fantasie houdt en spanning, dan is dit boek echt een aanrader!

Meer lezen van Roderick Gordon & Brian Williams? Klik dan hier.