Virgin River

Thuis in Virgin River (Virgin River #1) – Robyn Carr

Misschien ben je wel bekend met de Netflix-serie Virgin River? Wist je dat er maar liefst 21 (!!) delen van de boeken zijn? Ik las deel één zonder de serie te hebben gekeken.

Waar gaat Thuis in Virgin River over?

Melinda Monroe wil na al het drama in haar leven weg uit het drukke Los Angeles. In een impuls solliciteert ze op de functie van verpleegkundige in Virgin River. Aanvankelijk is het niet bepaald wat ze ervan had verwacht, maar de omgeving doet toch iets met haar. Net als de meer dan aantrekkelijke bareigenaar…

Ik had een aantal vrij zware boeken gelezen en was ontzettend toe aan iets luchtigs. Virgin River popte op en het verhaal sprak mij meteen aan. Simpel, waarschijnlijk een tikje romantisch en misschien wat voorspelbaar, iets wat ik nou net nodig had! Pas toen ik later Netflix aanzette kwam ik erachter dat het ook een serie is! (En dat terwijl het een onwijs populaire serie is, I know).

Melinda (of eigenlijk Mel, zoals ze 90% van de keren wordt genoemd in het boek) heeft een onwijs zware tijd achter de rug. Ze wil niets liever dan vluchten uit LA en bij het zien van een baan in Virgin River als verpleegkundige weet ze ook niet hoe snel ze die moet aannemen. Virgin River is echter wel ehmmm… iets anders dan ze had verwacht. Het leek haar geweldig, een knus boshutje, gezelligheid, een lief dorpje. Maar niets is minder waar. Bij aankomst blijkt het knusse boshutje eerder een vervallen schuurtje, en of de mensen aardig zijn? Ze heeft eerder het idee dat niemand haar daar wil hebben. Maar ze wilde verandering, en die kreeg ze hier. Dus besluit Mel er nog heel even te blijven. En laten we de aardig knappe barman niet vergeten!

‘Het boek is vooral romantisch en grappig!’

Ik snap volledig dat dit als tv-serie is gemaakt. De manier waarop Robyn Carr schrijft is zo beeldend. Ook leef je erg mee met Mel. Alle emoties komen bij haar voorbij, waardoor ze meteen menselijk wordt gemaakt. Een lieve vrouw, een boze vrouw, verdriet… werkelijk alles! Een ander positief aspect van dit boek vind ik dat het eens niet een keer die begin twintiger is die de hoofdrol heeft in een boek. Het boek is vooral romantisch, grappig, soms een tikje spannend en af en toe enorm zielig. Hierdoor blijft de vaart in het boek zitten. Soms erg voorspelbaar (je kunt dingen echt ver ervoor zien aankomen), maar het leest vooral zo vlot weg dat ik niet kan wachten om het tweede deel er binnenkort bij te pakken.

Bestel het boek Virgin River hier voor maar €12,50

De boeken van Virgin River op volgorde zien? Klik dan hier.

Virgin River