Boekrecensies, Thriller

Thriller: Twee zomers – Michael Berg

Titel: Twee zomers
Auteur: Michael Berg
Verschenen: Februari 2009
Pagina’s: 368
Uitgever: The house of books

De achtentwintigjarige Chantal Zwart is verslaggeefster en presentatrice bij France Inter, een gerenommeerd radiostation in Parijs. Nadat haar vriend, die tevens Chantals baas is, haar laat barsten, wil ze maar één ding: wég! Ze gaat werken voor een regionale zender in de Limousin, vierhonderd kilometer ten zuiden van Parijs. Vanaf de eerste dag is ze de ster van de nieuwsredactie. Haar nieuwe leven loopt voorspoedig, zeker wanneer Chantal haar droomhuis vindt. In Monteil, een gehucht van vijf huizen dat gelegen is op een plateau, staat een bescheiden landhuis. In de voortuin bloeit een appelboom. Vanuit de achtertuin is het uitzicht adembenemend. De vraagprijs valt mee. Te mooi om waar te zijn. Is er iets mis met het huis… of met Monteil?

Het boek is een thriller, ik vond hier alleen weinig van terug in het boek. De spanning loopt niet erg hoog op, wat erg jammer is aangezien het een goede verhaallijn heeft. Het boek heeft kleine hoofdstukjes die meestal niet meer dan vijf bladzijdes zijn. Elk deel gaat weer over een andere persoon wat in het begin ontzettend verwarrend is omdat je niet weet wie bij wie hoort, en wie wat precies is. De spanning begon pas na bladzijde 200 op te lopen, wat ik erg laat vind voor een thriller. Bepaalde delen, die ik juist vind horen bij een thriller, werden achterwege gelaten, en er werd niet op detail in gegaan, erg zonde. Toch leest het boek goed door. Dit komt met name door de korte hoofdstukjes en de vele afwisselingen van personen in het boek.

Rating: 2.5/5