Opening Night – Yolande Schyns

Opening NightTitel: Opening Night
Auteur: Yolande Schyns
Verschenen: 2010
Pagina’s: 211
Uitgever: Leonon Media

Loulou heeft een relatie met Maurice, samen wonen ze in een prachtig appartement in Maastricht. Dan wordt Loulou verliefd op de stiefvader van Maurice, Serge, een zakenman met veel geld. Loulou gaat naar de duurste restaurants, feestjes en exposities. Haar relatie met Maurice wordt steeds slechter, maar Loulou weet ook dat de affaire die ze heeft, verkeerd is.
Loulou werkt samen met haar beste vriendin Jane bij een fotostudio. Loulou heeft plezier in haar werk, totdat ze een nieuwe collega krijgt: Tanja. Tanja is een raar meisje die probeert net zo te zijn als Loulou. Tanja verandert haar kapsel en haar kleding, totdat ze er bijna net zoals Loulou uitziet. Loulous leven wordt een stuk zwaarder wanneer Tanja haar begint te bedreigen met de dood. Loulou snapt niet waarom Tanja haar bedreigt, ze is doodsbang. Op een dag is Tanja spoorloos. Zou Serge hier iets mee te maken hebben? En waarom doet Maurice zo afstandelijk?

Mening over Opening Night

Opening Night is vlot geschreven door Schyns, je leest er lekker doorheen. De eerste hoofdstukken zijn vooral bedoeld om kennis te maken met de hoofdpersonen, daarna begint de romantiek in het verhaal een grote rol te spelen. De laatste hoofdstukken zijn vooral heel spannend, je wil weten hoe het afloopt. Ik heb daarom ook niet lang over gedaan om dit boek uit te lezen: ik kon hem onmogelijk wegleggen.

Ik denk dat dit een perfect boek is om mee op vakantie te nemen. Wat ik er leuk vind, is dat Opening Night herkenbaar zal zijn voor mensen die bekend zijn in het zuiden van Limburg. Schyns heeft namelijk veel bestaande plekken in Maastricht en Valkenburg verwerkt in haar boek: iets dat ik heel leuk vond om terug te lezen in het boek.