Boekrecensies,  Thriller

Nachtdienst – Julienne Brouwers

Nachtdienst Julienne BrouwersTitel: Nachtdienst
Auteur: Julienne Brouwers
Verschenen: oktober 2012
Pagina’s: 307
Uitgever: Ellessy

Na een vervelend einde van de relatie met Richard, loopt Sandra’s leven nu weer op rolletjes. Ze doet haar werk als verpleegkundige op de cardiologieafdeling zo goed dat het ziekenhuis haar promotie heeft aangeboden, ze heeft een fijn appartement en veel goede vrienden. Daarbij is er sinds kort weer een nieuwe liefde in haar leven; Simon.
Vanuit het niets verandert dit mooie leventje. Op de cardiologieafdeling overlijden mensen onder verdachte omstandigheden. Sandra probeert dit duidelijk te maken aan de mensen om haar heen; ze vindt echter geen gehoor. Als dan de politie haar opeens als verdachte beschouwt, doordat zij telkens bij het overlijden van de patiënten aanwezig was, verandert haar leven in een nachtmerrie. Ze wordt op non-actief gesteld, haar vrienden zijn het vertrouwen in haar kwijt en haar leven is in gevaar. De enige die nog bereid is haar te helpen is dokter Ramone, de lijkschouwer. Als ook zijn hulp vervolgens wegvalt, staat Sandra er alleen voor om de werkelijke dader op te sporen.

Mening over Nachtdienst

Dit is het eerste boek van Julienne Brouwers: het was dan ook logisch dat ik nog nooit van haar had gehoord. Haar boek is een romantische detective. Ik vind het heerlijk om spannende boeken te lezen en had bij dit boek daarom ook geen verwachtingen. Het verhaal begint met een proloog, wat al ontzettend spannend is. Je wordt daarom meteen in het verhaal gezogen.

Vanaf het begin af aan weet je al dat er iets niet goed zit in het ziekenhuis. Binnen een paar hoofdstukken is er al iemand dood gegaan op een rare wijze. Steeds is Sandra daar bij en daardoor wordt zij als verdachte beschouwd. Tussen de spannende hoofdstukken door krijg je een klein beetje romantiek tussen Sandra en Simon, wat het afwisselend houdt in het lezen. Tot de laatste bladzijde blijf je echt doorlezen, ik kan niets anders zeggen dan dat het een onwijs spannend boek is. Het is ook echt enorm goed geschreven en ik raad het zeker aan bij iedereen die een beetje van spannende boeken houdt. Haar schrijfstijl doet me licht denken aan Simone vd Vlught, wat volgens mij een groot compliment is. De hoofdstukken in Nachtdienst zijn kort waardoor het lekker weg leest.

Ja, dit is zeker een grote aanrader die je zeker zal moeten lezen. Ik hoop dat we nog meer gaan horen van Julienne Brouwers!

Klik hier voor alle recensies van de boeken van Julienne Brouwers.

Rating: 4,5/5