Boekrecensies, Teen chicks

Titel: Wacht op mij
Auteur: Gayle Forman
Verschenen: mei 2011
Pagina’s: 253
Uitgever: The House of Books
Originele titel: Where She Went

Het is twee jaar na het ongeluk dat Mia’s leven in een klap veranderde. Adam en Mia hebben elkaar uit het oog verloren en leiden ieder hun eigen leven. Adam en zijn band zijn inmiddels doorgebroken, maar hij kan de roem niet aan. Aan de vooravond van hun wereldtournee is Adam in New York. Alleen en nerveus komt hij daar onverwachts Mia weer tegen…

Twee jaar na het ongeluk van Mia, waarbij ze haar hele familie verloor, komt ze Adam tegen in New York. Sinds dat ze daarheen is vertrokken, heeft ze geen contact meer met hem gehad. Adam is samen met zijn band in New York. Zijn band is zeer succesvol geworden en er staat een drukke tournee op het programma. Als hij ziet dat Mia een cello optreden geeft, kan hij het niet laten om erheen te gaan. Hij wordt opgemerkt door Mia en voor het eerst in lange tijd praten ze weer met elkaar. Waarom heeft Mia Adam zo afgestoten? Maar dat zijn niet de enige vragen die in Adams hoofd spelen. Geniet hij er nog wel van om op te treden met zijn band? En wat moet hij nou met Mia?

Ik weet niet wat het is, maar ik kwam maar niet door dit boek heen. het boek telt maar 253 bladzijdes, maar het is zo verschrikkelijk traag. Als ik blijf vond ik een heel mooi en boeiend boek, vandaar dat ik ook Wacht op mij wilde lezen. Ik heb alleen een beetje spijt dat ik dat heb gedaan. Ik vind het vervolgdeel eerlijk gezegd het eerste deel een beetje omlaag halen. Ik vond het totaal niet boeiend en er zat geen vaart in. Alleen het eind was nog wel leuk, maar doordat ik met zoveel tegenzin dit boek heb gelezen kon ik daar ook niet echt van genieten. Ik vind het zo jammer, want het eerste deel vond ik wel mooi. Het hele boek ging eigenlijk nergens over en speelde zich voornamelijk af in een paar dagen. Jammer, maar dit boek zou ik toch laten liggen.

Rating: 2,5/5