The Look – Sophia Bennett

The LookTitel: The Look
Auteur: Sophia Bennett
Verschenen: mei 2013
Pagina’s: 320
Uitgever: The House of Books

De 15-jarige Ted wordt op een dag door een modellenbureau gevraagd om voor hun te komen werken. Wat een geweldige kans om op de catwalk te schitteren! Maar… tegelijkertijd krijgt Teds modebewuste zus Ava helaas te horen dat ze aan een levensbedreigende ziekte lijdt. Teds wereld staat volledig op haar kop. Moet ze haar modellencarrière opgeven om bij Ava te zijn?
The Look is een bitterzoet verhaal over twee zussen die mode, hoge hakken en geheimen delen.

Mening over The Look

The Look gaat over de 15-jarige Ted die samen met haar ouders en zus in Londen woont. Op een dag is ze samen met haar zus op straat als ze wordt gespot door een modellenscout. Ted en haar zus Ava denken dat het een grote grap is, tot ze op een dag opeens langs het pand van het modellenbureau ‘Model City’ lopen. Waren ze dan toch serieus over Ted? In de tussentijd wordt er bij haar zus Ava kanker ontdekt. Door de ziekte staat heel Teds familie in één keer op zijn kop. Toch besluit Ted samen met haar zus Ava langs te gaan bij het modellenbureau. Maar had ze dat uiteindelijk wel moeten doen? En is het modellenwerk wel iets voor Ted?

Dit boek is een mooi verhaal over hechte familiebanden en het maken van keuzes. Ted weet niet zeker of ze model worden, maar stort zich toch in het avontuur. Ondertussen vecht haar zus Ava tegen een vreselijke ziekte. Maar juist Ava spoort Ted aan om het modellenwerk te doen. Dit boek las heerlijk door. Je volgt Teds leven en ziet haar twijfelen over haar carrière als model. Het boek is ontzettend spannend en op sommige momenten ook zeer verrassend. Het is zeker niet een standaard modellenverhaal. The Look is veel meer dan dit. Ik vind het zeker een aanrader!

Meer recensies lezen van de boeken van Sophia Bennett? Klik dan hier.