Geraakt – Margje Woodrow

Geraakt Titel: Geraakt
Auteur: Margje Woodrow
Verschenen: juli 2014
Pagina’s: 208
Uitgever: Gottmer

Als Jessie na een avondje feesten door een trein wordt gegrepen, heeft het er alle schijn van dat ze zelfmoord wilde plegen. Maar ook al bevestigen alle sporen dat Jessie niet langer wilde leven, toch kan haar vriendin Sam het niet geloven. Zelfs als Jessie bijkomt en toegeeft dat ze depressief is, blijft Sam ervan overtuigd dat er iets niet klopt aan haar verhaal. Alleen, wat doe je als niemand je wil geloven?

Mening over Geraakt

Als Sam op een feestje eindelijk de kans krijgt om te flirten met de jongen waar ze al zo lang een oogje op heeft, wordt haar avond bruut verstoord. In de straat van het feestje heeft een trein iemand aangereden. Sam raakt gelijk in paniek als ze niet weet waar haar beste vriendin Jessie op dat moment is. Ze is hier toch ergens op het feestje? Al snel wordt duidelijk dat Jessie eerder naar huis is vertrokken, maar daar nooit is aangekomen. Ze wordt aangereden door een trein en belandt in het ziekenhuis. Iedereen beweert dat het een zelfmoordpoging was, zelfs Diederik, de vriend van Jessie, maar Sam kan dit niet geloven. Zoiets zou haar vriendin toch nooit doen? Ze was toch gewoon vrolijk? Sam wil er alles aan doen om de waarheid boven tafel te krijgen.

Dit was het meest spannende boek wat ik in tijden heb gelezen. Allereerst heb ik het boek echt in een ruk uitgelezen, wat een heerlijke schrijfstijl heeft Margje Woodrow. Door de spanning in het verhaal wil je blijven lezen, omdat je wil weten wat er nou precies met Jessie is gebeurd. Ik vind dat Margje een mooi verhaal in elkaar heeft weten te zetten, met een moeilijk onderwerp wat in deze tijd helaas steeds vaker voorkomt. De gevoelens van Sam zijn ontzettend goed beschreven, je gaat echt meeleven met de hoofdpersoon. Ook voel je haar verwarring en woede, wanneer ze op zoek gaat naar de waarheid maar hierin wordt tegengehouden. Geraakt is echt een origineel verhaal en ontzettend goed opgeschreven. Ik vind dit boek zeker een aanrader als je van drama en spanning houdt! Ik kan niet wachten om meer te lezen van Margje Woodrow.