Boekrecensies, Teen chicks

Teen Chicks: Catwalkgirl: Killerheels & Modedromen – Marieke Ordelmans

Titel: Catwalkgirl: Killerheels & Modedromen
Auteur: Marieke Ordelmans
Verschenen: 2009
Pagina’s: 240
Uitgever: Manteau

Jill is een doodnormale, vlotte meid, niets bijzonders, vindt ze zelf. Maar als ze op een shoppingtripje een flyer van het nieuwe televisieprogramma Supermodel in de maak in haar handen geduwd krijgt, verandert haar leven. Ze schrijft zich in en dringt tot haar eigen verbazing door tot de laatste ronde met twaalf meisjes. Niet veel later zit ze in een chic modellenappartement en wordt haar doen en laten gevolgd door cameramannen en een strenge jury. Ze valt van de ene verbazing in de andere en ontdekt dat achter de glitter en glamour ook heel veel afgunst, verveling en nijd schuilt. Houdt ze lang genoeg vol om de finale te halen? Kan ze de verleidingen van het modellenleven weerstaan? En zal de relatie met haar kersverse vriendje haar afwezigheid overleven?

Jill wordt op straat aangesproken door een scout van het nieuwe modellenprogramma ‘Supermodel in de maak’. Zelf vindt Jill dat ze er totaal niet uitziet als een model. Maar toch schrijft ze zich in voor de show, ze wordt immers toch nooit uit al die meiden gekozen, toch? Natuurlijk wordt Jill wel uitgekozen en komt samen met elf andere meiden terecht in de real life soap/competitie. Jill merkt al snel dat het niet alleen glitter en glamour is in de modewereld, maar ook kei hard werken en afzien. Dan krijgt ze ook nog heimwee en mist haar ouders, vriendinnen en vriend Wouter. Misschien is het model zijn toch niks voor Jill. Of moet ze doorgaan tot het eind?

Killerheels & Modedromen is het eerste deel uit de Catwalkgirl serie. Het boek geeft je een kijkje in de modellenrace, die we ook wel kennen als Holland next top model en Amerika’s next top model. Het boek lijkt echt sprekend op die televisie serie, wat me af en toe wel stoorde. Je weet zelf wel een beetje hoe die series in elkaar zitten, maar af en toe kom je nog wel achter interessante dingen. Het boek was lekker voor tussendoor, maar een geheel vernieuwd verhaal moet je niet verwachten. Het is leuk om een kijkje te nemen in de modellenwereld, dus mocht je geïnteresseerd zijn in dergelijke series en mode dan is dit boek zeker een aanrader voor jou!