Boekrecensies,  Chicklit

Stiletto Titel: Stiletto (De moedermaffia #3)
Auteur: Kerstin Gier
Verschenen: 2010
Pagina’s: 220
Uitgever: Karakter Uitgevers
Originele titel: Gegensatze ziehen sich aus

In de luxe schoenenzaak Stiletto kan een ieder zijn slag slaan. Of je nu op zoek bent naar het volgende fantastische paar schoenen dat je écht móét hebben, of troost zoekt in de heerlijke koffiecorner; Constanze en haar moedermaffia-vriendinnen zijn van alle markten thuis. Constanze kan de goede raad van haar vriendinnen zelf ook wel gebruiken, want de plannen van haar grote liefde Anton, passen niet in haar eigen toekomstvisie…

Let op: deze recensie bevat spoilers. Ben je benieuwd geworden naar de serie? Klik dan hier voor de recensie van deel 1. Klik hier voor de recensie van deel 2.

Deel 3 van De moedermaffia is hier en hij zit weer bomvol met humor, net als bij de vorige delen. Het leuke aan deze serie is dat hij niet gaat vervelen en niet langdradig is. Iedere bladzijde die ik lees, is weer een soort cadeautje om te lezen. Ik haak soms bij series af als ze langdradig zijn en teveel delen bevatten, maar bij de Moedermaffia-serie gebeuren steeds weer leuke dingen die de serie nóg leuker maakt. De moedermaffia besluit een schoenenzaak op te gaan richten, wat natuurlijk heerlijk is om over te lezen als je een schoenenliefhebber bent. Ook gebeuren er weer verschillende dingen in de buurt waar hoofdpersoon Constanze woont. Het verhaal van Stiletto staat geen moment stil, steeds gebeuren er weer dingen, waardoor je door wil blijven lezen.

‘Het verhaal van Stiletto blijft me bezig houden!’

Ik hoop dat er nog een vervolg komt op Stiletto, want een open einde heeft het boek wel. Ik vind het boek in ieder geval super leuk en een aanrader! Deze serie zou ik iedereen wel kunnen aanbevelen!