Seeker – Arwen Elys Dayton

Seeker Titel: Seeker
Auteur: Arwen Elys Dayton
Verschenen: 29 mei 2015
Pagina’s: 384
Uitgever: Van Goor

Quin, Shinobu en John ondergaan in Schotland al jaren een intensieve training om een Zoeker te worden. In tegenstelling tot John ronden Quin en Shinobu die succesvol af. Wanneer de twee echter de eed hebben afgelegd die hen tot een echte Zoeker maakt, komen ze erachter dat het nobele doel dat ze dachten na te streven, niet meer bestaat. Quin en Shinobu besluiten te vluchten om hun lot te ontlopen en kiezen allebei hun eigen pad. John is echter op zoek naar hen en de waardevolle athame die de Zoekers gebruiken, om recht te zetten wat er in het verleden met zijn familie is gebeurd. De allesbeslissende strijd om gerechtigheid barst los en Quin zal haar pad voor de toekomst moeten kiezen.

Mening over Seeker:

Al lange tijd was ik benieuwd naar Seeker van Arwen Elys Dayton, vooral doordat de achterflap zo spannend leek. Wat ik wel heel jammer vind: wéér een boek dat wordt vergeleken met The Hunger Games en Divergent, terwijl het niet in hetzelfde hokje te plaatsen valt.

In Seeker lees je vanuit verschillende perspectieven, namelijk Quin, Shinobu, John en Maud. Je leest een paar bladzijdes vanuit hun perspectief. Je leert alle personages goed kennen en dat vind ik heel belangrijk! Vooral in het begin merk je dat de personages goed worden geïntroduceerd. Daarnaast speelt het verhaal zich af op meerdere locaties. Schotland en Londen, bijvoorbeeld.

Om eerlijk te zijn vind ik dat het boek echt niet vergeleken kan worden met andere young adult boeken. Het is young adult, er zit fantasy in, maar ik vind dat dit boek heel anders is. Ik had nog nooit een verhaal gelezen zoals dit. Ik heb wel vrij veel moeite gehad om er door heen te komen. Dat lag niet perse aan het verhaal, maar omdat ik een PDF bestand op mijn e-reader las, daardoor duurde het veel langer dan ik eigenlijk had gewild. Toen ik eenmaal op 75% van het boek was ging het vrij snel, en heb ik het boek in no time uitgelezen. Het einde is onwijs spannend en het geeft je het gevoel dat je door moet lezen.

Ik raakte op den duur echt verwikkeld in het verhaal en kon het boek niet wegleggen. Continu had ik geen idee hoe het verhaal zou aflopen, en dat soort boeken zijn de boeken naar mijn hart. Elke keer als je het boek neerlegt zul je je afvragen hoe het verder zal gaan. In je hoofd ga je allemaal complotten bedenken, en bedenk je hoe het mogelijk kan aflopen. Het boek was goed, vermakelijk en meer dan prima. Ik ben zeker benieuwd naar het tweede deel (genaamd Traveler, in het Engels). Zou ik dit boek aanraden? Zeker, het is een leuk boek voor liefhebbers van young adult boeken. Vergelijk het niet met boeken als de Hongerspelen of Divergent, want het lijkt er niet op.

Meer recensies lezen van de boeken van Arwen Elys Dayton? Klik dan hier.