Auteur: Tatiana de Rosnay
Verschenen: augustus 2013
Pagina’s: 330
Uitgever: Artemis & Co
Oorspronkelijke titel
: Russian Ink

Wanneer Nicolas Duhamel zijn paspoort wil laten verlengen, komt hij tot de ontdekking dat zijn vader officieel een Russische naam draagt: Kolt. Nicolas gaat op zoek naar zijn ware identiteit en komt in Sint-Petersburg terecht. Aangedaan door wat hij daar ontdekt, besluit hij een roman te schrijven, gebaseerd op de zoektocht naar zijn vader. Deze roman wordt een enorm succes en prijkt maandenlang boven aan alle bestsellerlijsten. Nicolas geniet van de roem, maar zijn uitgever verwacht nu meer van hem. Nicolas belooft zijn tweede roman snel te voltooien en reist af naar een eiland voor de Toscaanse kust. Maar in dit paradijs voor de happy few zijn er veel verleidingen, die hem plotseling in een oncomfortabele positie brengen.

Mening over Onvoltooid verhaal

Tatiana de Rosnay is bekend van haar wereldberoemde verhaal Haar naam was Sarah. In haar nieuwste boek Onvoltooid Verhaal duikt ze opnieuw in de familiegeschiedenis. Dit keer van de Fransman Nicolas Duhamel/Kolt.

Nicolas Kolt is met zijn 29 nog maar een jonge schrijver, maar zijn boek de Envelop is wereldwijd succes geworden. Zijn boek is verfilmd en heeft daar ook enkele Oscars voor gekregen. Hij is beroemd en geniet daar met volle teugen van. Zijn uitgever verwacht dat hij bezig is met zijn tweede boek in het luxe toevlucht oord ‘Gallo Nero’ op een eiland bij de Toscaanse kust. Samen met zijn vriendin Malvina verblijft hij daar een paar dagen. Echter heeft Nicolas nog geen woord op papier gezet. Hij lijkt op te gaan in zijn succes: hij gaat naar de gaafste feesten en grijpt vaak naar de drank. Vrienden en familie keren hem de rug toe omdat hij zo verwaand geworden is.

Langzaam maar zeker kom je meer te weten over het leven van Nicolas en over zijn roman de Envelop. Ik vond dat de roman wat langzaam op gang kwam, maar toch boeide het verhaal me wel. Onvoltooid Verhaal is een stuk minder dramatisch dan Haar naam was Sarah, maar het boek heeft zo zijn eigen charmes. Uitgebreide scènes met uitvoerige beschrijvingen zul je vaak tegenkomen. De Rosnay heeft de gave om prachtige zinnen te maken, dat sprak me erg aan.

In het begin weet je nog niet echt waar de Rosnay naartoe wil met Onvoltooid verhaal, maar ik raad je aan om je te laten verrassen en je mee te laten nemen door het verhaal.

Meer recensies lezen van de boeken van Tatiana de Rosnay? Klik dan hier.