Ooit zal ik je weer zien – Ellen Lina

Ooit zal ik je weer zien Titel: Ooit zal ik je weer zien
Auteur: Ellen Lina
Verschenen: november 2013
Pagina’s: 334
Uitgever: Uitgever Ellessy

De achtentwintigjarige Julia van Doorn heeft niks meer op de rit, en haar verloofde Sean al helemaal niet. Een alcoholverslaving en huiselijk geweld drijven de twee in rap tempo uit elkaar. Het tij lijkt te keren wanneer Julia de integere Ryan ontmoet, al heeft ze wel het idee dat ze hem ergens van kent. Sean zakt ondertussen steeds verder af en wanneer hij in de gaten krijgt dat Julia en Ryan contact hebben, komt uiteindelijk het onmogelijke bovendrijven. Het stelt Julia voor een keerpunt in haar leven, maar is ze er aan toe om haar verleden los te laten? Volg Julia in haar zoektocht naar nieuw geluk, zelfstandigheid en de warmte van een familie. Maakt ze de juiste keuzes, volgt ze haar hart? Eén ding is in ieder geval zeker, oude liefde roest niet. Nooit.

Mening over Ooit zal ik je weer zien

Hoe moet je verder gaan met leven, wanneer je zoiets afschuwelijks hebt meegemaakt dat het schuldgevoel bijna ondraaglijk is? Wanneer je jeugdliefde daardoor zodanig is veranderd, dat een toekomst samen onmogelijk lijkt? Wanneer je eigenlijk het liefst helemaal niet meer had geleefd?

Ooit zal ik je weer zien gaat over hoe je moet verder gaan met je leven wanneer je iets verschrikkelijks hebt meegemaakt. Dit ‘iets’ blijft eigenlijk een hele tijd verzwegen. Wel weten we dat Julia en Sean er helemaal aan onderdoor gaan. Je wil weten wat er nu aan de hand is, dat maakt het boek best spannend.

Julia en Sean kennen elkaar al vanaf hun geboorte. Hun ouders waren namelijk beste vrienden. Ze zijn met elkaar opgegroeid en hebben alles met elkaar gedeeld, ze hebben nooit iemand anders gehad. Ze weten niet beter dat ze bij elkaar zijn. Ze waren dol verliefd en gek op elkaar, maar sinds een tijdje is Sean niet meer zo leuk als eerst. Hij drinkt veel alcohol en dat maakt hem agressief. Als Julia Ryan tegenkomt, klikt het meteen. Ze zijn ontzettend aangetrokken tot elkaar, maar in Julia’s hoofd zit nog steeds haar liefde Sean.

Ooit zal ik je weer zien leest ontzettend lekker door. Ellen Lina heeft een heerlijke schrijfstijl waar je zo doorheen vliegt. Je leert de hoofdpersonen in het verhaal goed kennen en je wordt helemaal het verhaal ingetrokken. Ik heb bij sommige scènes wel een klein traantje moeten laten, omdat alles zo goed en realistisch beschreven is. Het is een heel fijn boek om ’s avonds onder een dekentje op de bank met een grote kop thee te lezen. Ik kan je vast vertellen: dit boek lees je in een ruk uit.

Het enige dat ik raar vond, is dat er weinig hoofdstukken in het boek zitten. ’s Avonds in bed lees ik altijd één of twee hoofdstukken, maar doordat er zo weinig hoofdstukken waren in het boek, was ik bijna genoodzaakt om het hele hoofdstuk uit te lezen. Niet dat ik dat vervelend vond, want ik was gewoon heel erg benieuwd waar het verhaal naartoe ging.