Boekrecensies,  New Adult

Rijk van vlees en vuur (Blood and Ash #2) – Jennifer L. Armentrout

Rijk van vlees en vuur is het spannende vervolg op Uit bloed en as van Jennifer L. Armentrout. Ik las het tweede deel uit de Blood and Ash-serie en vandaag geef ik mijn mening!

Waar gaat Rijk van vlees en vuur over?

Alles wat Poppy ooit voor waar heeft aangenomen, blijkt een leugen – zelfs de man van wie ze hield. Er is een oorlog op komst en Poppy zit er middenin. De koning wil haar gebruiken om een boodschap over te brengen, de afvalligen willen haar dood, de wulven worden onvoorspelbaarder en haar krachten nemen alleen maar toe, waardoor de Atlantiërs bang voor haar worden. Er staat meer op het spel dan ooit tevoren…

Poppy is verder dan ooit van huis. Van hetgeen dat haar bekend is. En dan ook nog met de man die een leugenaar bleek te zijn. Het enige doel wat ze heeft is haar broer vinden. Maar om dat te bereiken heeft ze wel hulp nodig. Van Casteel. Maar Casteel heeft ook en plan, en daarvoor heeft hij Poppy nodig. Wanneer hij voorstelt om een nep-huwelijk te plannen, om beide doelen te behalen, gaat Poppy erin mee. Maar dan leert ze steeds meer over haar oude verleden en blijkt dat de vork toch anders in de steel zit. En dan schieten haar gevoelens ook nog eens alle kanten op. Hoe weet ze nu in godsnaam waar ze goed aan doet?

‘Rijk van vlees en vuur is een spannende new adult fantasy die je van begin tot eind geboeid houdt’

Vanaf bladzijde één werd ik weer in het verhaal gezogen. Rijk van vlees en vuur is een echte pageturner en een aanrader voor mensen die van fantasy-verhalen houden. De wereld waarin Poppy leeft wordt gedetailleerd uitgelegd. Af en toe is het wel ingewikkeld om alles te onthouden, maar gelukkig bevat het boek wel herhaling, waardoor het verhaal vlot leest. Hoewel er enorm verrassende momenten in het verhaal zitten, vind ik de verhaallijn rondom Poppy en Casteel wel wat voorspelbaar. Maar daardoor is het boek niet minder leuk. Dit boek bevat weer een flinke hoeveelheid aan pikante scènes, dus daar moet je wel van houden. Ik vond het af en toe iets too much, maar dat maakt het verhaal niet minder. Al met al een flinke aanrader en ik ben erg benieuwd naar deel drie.

Pluspunten:
+ Leest als een trein
+ Gedetailleerd beschreven