RebelTitel: Rebel (Talon #2)
Auteur: Julie Kagawa
Verschenen: september 2015
Pagina’s: 416
Uitgever: HarperCollins Young Adult
Originele titel: Rogue

Nadat het jonge drakenmeisje Ember bijna is gedood door haar levensgevaarlijke trainer en ternauwernood heeft weten te ontsnappen, beseft ze pas echt waartoe de drakenorganisatie Talon in staat is. Samen met de rebel Riley slaat ze op de vlucht. In de ogen van Talon is ze nu officieel een rebel, een verrader, en de jacht op haar wordt geopend. En daartoe zet Talon de perfecte kandidaat in – niemand minder dan hun pas gerekruteerde agent Dante, Embers broer. Ondertussen is Ember niet vergeten wat drakendoder Garret voor haar heeft gedaan. Als tegenprestatie wil ze hem bevrijden uit handen van de drakendoders van de Orde van St.-Joris, die van plan zijn hem te executeren. Met meer vijanden dan vrienden komt Ember al snel voor moeilijke keuzes te staan.

Mening Danique E. over Rebel

Nu Ember met Riley is meegegaan, is ze officieel een Rebel. Ze is op de vlucht voor Talon, maar ook voor de Orde van St.-Joris. Haar broer Dante heeft haar verraden, maar Ember gelooft nog steeds dat hij tot wederinzicht kan komen, dus geeft ze hem nog niet op. Riley en Ember besluiten om Garret te redden van de drakendoders. Hij staat op het punt om geëxecuteerd te worden voor alles wat hij heeft gedaan. Om hem te bevrijden moeten ze bij de basis van St.-Joris inbreken. Ze begeven zich op gevaarlijk gebied en dat om een van de drakendoders te bevrijden.

Wow. Ik racete weer enorm door dit boek heen. Net als deel 1 las Rebel als een speer. Je wordt helemaal meegezogen in het verhaal waardoor je het boek niet meer kan wegleggen. Het vorige boek werd vanuit drie personen geschreven: Ember, Garret en Riley. Dit boek is daar een persoon bij gekomen, namelijk Dante. We lezen hoe Dante zich hogerop probeert te werken binnen Talon. Het is leuk om het boek uit vier totaal verschillende personen met verschillende gedachtes te lezen. Er zit een enorme vaart in het boek, waarbij er constant iets gebeurt. Dat vond ik echt super fijn, want daardoor bleef het boek me enorm boeien. In dit boek gebeuren weer een paar dingen die ik echt niet aan had zien komen. Oke, een paar dingen wel, bijvoorbeeld hoe er bepaalde liefdes ontwikkelen, maar ik wil er ook niet teveel over kwijt. Ik denk dat je deze serie maar gewoon zelf moet gaan lezen. Ik kan het boek enorm aanraden!

Mening Yara over Rebel

Toen ik het eerste deel had gelezen wist ik het zeker: deze boekenreeks is écht iets voor mij. Ik ben dol op draken en dit verhaal staat natuurlijk in het teken van draken. Ik had boek dan ook binnen no-time uit. Rebel bevat heel veel actie, veel spanning en natuurlijk ook liefde. Een liefdesdriehoek, zelfs.

Ik heb me geen enkel moment geërgerd aan de liefdesdriehoek. Ik heb zo mijn eigen favoriet (Garret, i love him!) en zat alleen maar keihard te hopen dat Garret en Ember nou eens iets zouden krijgen. Of dat gebeurde? Dat vertel ik je niet, dat moet je zelf lezen. Je leest uit meerdere perspectieven en daardoor leer je iedereen super goed kennen. Het verhaal draait meer om Ember, maar doordat er vanuit meerdere perspectieven wordt verteld weet je precies wat er door diegene zijn hoofd omgaat.

Er was geen enkel moment waarbij ik het gevoel had dat het verhaal saai was. Er zat continu actie en spanning in. De rebellen zijn natuurlijk op de vlucht voor Talon en St.-Joris, daardoor blijft het een komen en gaan van actie en spanning. Ik kan dit boek dan ook van harte aanraden als je gek bent op fantasy (draken), liefde en spanning. Niet alleen het omslag is prachtig, ook het verhaal. Er komen nog genoeg delen en ik kan niet wachten tot die verschijnen. Dit boek is zeker een mustread.

Meer recensies lezen van de boeken van Julie Kagawa? Klik dan hier.

Rating: 4.5/5