PS ik hou nog steeds van je

PS ik hou nog steeds van je – Jenny Han

Mijn enthousiasme was intens toen ik Aan alle jongens van wie ik hield had gelezen. Wat. Een. Geweldig. Boek. Ik was onwijs verliefd op het boek en de schrijfstijl van Jenny Han. En het allerbeste… Er was nog een vervolg: PS ik hou nog steeds van je. Dit zou het laatste deel van de tweeluik zijn, dus ik moest het hier mee doen. In deze recensie lees je wat ik van het vervolg vind.

Waar gaat PS ik hou nog steeds van je over?

Lara Jean had niet verwacht écht verliefd te worden op Peter. Zij en Peter deden maar alsof. Tot nu dan. Het wordt allemaal nog verwarrender als een andere jongen uit haar verleden terugkeert, en daarmee ook haar gevoelens voor hem. Kan iemand verliefd zijn op twee jongens?
PS Ik hou nog steeds van je is het vervolg op het feel good-liefdesverhaal Aan alle jongens van wie ik hield, en toont eerste liefde door de ogen van de onvergetelijke Lara Jean.

In PS ik hou nog steeds van je worden we direct weer in het verhaal gezogen. Je leest direct wat er verder gebeurt na Aan alle jongens van wie ik hield. Het eerste boek eindigt met de liefdesbrief die Lara Jean schrijft aan Peter en dat vond ik een enorm emotioneel moment. Je begrijpt dat ik niet kon wachten met het verder lezen. Hoe zou het verder gaan met ze?

In PS ik hou nog steeds van je ben ik steeds wat meer gaan houden van Lara Jean, maar ook van haar jongste zusje Kitty. Wat een heerlijk zusje is dat, zo leuk! Behalve dat ik veel personages steeds leuker ben gaan vinden, ben ik Genevieve vreselijk gaan haten. Zij is precies een persoon waar ik echt niet mee zou kunnen opschieten.

In het eerste boek komt de oudste zus, Margot, jammer genoeg niet veel aan bod. Ze is namelijk vertrokken naar Schotland voor de universiteit. In dit boek komt ze steeds wat meer naar voren en dat vind ik fijn. De Song-sisters zijn samen geweldig. Vooral de momenten dat ze met z’n drieën zijn, dan denk ik: “Had ik ook maar 2 zussen!”, zo leuk hoe Jenny Han dit heeft uitgewerkt.

Eerlijk is eerlijk, PS ik hou nog steeds van je is een heerlijk boek. Een echte easy read die je gegarandeerd snel uit zal hebben en die prachtig in je kast zal staan.

‘PS ik hou nog steeds van je is een heerlijke easy read die je binnen een mum van tijd uit zult hebben’

Mag ik je verblijden met goed nieuws? Er komt namelijk een derde boek! In het Engels zal hij Always and forever Lara Jean heten en ik ben benieuwd hoe het boek zal heten in het Nederlands. Hoe fijn is dat? Ik ben namelijk na het eerste boek een beetje gaan houden van Lara Jean, maar ook van Peter. En natuurlijk van Kitty en Margot. Ik kon die personages niet loslaten. En nu mag ik nog langer van ze genieten!

Meer recensies lezen van de boeken van Jenny Han? Klik dan hier.

PS ik hou nog steeds van je

Titel: PS ik hou nog steeds van je