Adorable Bookclub,  Boekrecensies,  Thriller

Op de vlucht – Karen Rose

Op de vlucht is het nieuwste boek van Karen Rose. Laura van de Adorable Bookclub las het boek. Hier lees je wat zij van het boek vindt.

Waar gaat Op de vlucht over?

Als kind ontsnapte FBI-agent Gideon Reynolds aan een sekte, noodgedwongen zijn familie achterlatend. Hoezeer deze gebeurtenis hem getekend heeft, blijkt des te meer wanneer hij op de zaak van Daisy Dawson wordt gezet, een jonge vrouw die sinds kort in Sacramento woont en op een avond bruut aangevallen wordt. Hoe verder Gideons onderzoek naar de dader komt, hoe meer blijkt dat het te maken heeft met zijn eigen verleden. Een verleden dat hij hoopte begraven te hebben…

Daisy Dawson loopt op een avond weg van een bijeenkomst met haar vriendin Trish. Wanneer ze het gevoel heeft dat ze achtervolgd worden, grijpt ze in maar wordt vervolgens aangevallen. Haar hulphond Brutus schiet te hulp. Maar haar aanvaller weet te vluchten. Daisy heeft tijdens de aanval iets van de aanvaller weten af te halen, en zodra ze haar vriend agent Rafe Solokov laat komen start er een zaak. Rafe betrekt zijn vriend FBI-agent Gideon vanwege zijn verleden en datgene wat Daisy van de aanvaller heeft afgehaald. Gideon is er nog niet klaar voor om zijn verleden te delen en besluit betrokken te raken bij het onderzoek en de bescherming van Daisy op zich te nemen.

Wanneer de dader ontdekt dat hij in de problemen zit, probeert hij er alles aan te doen om niet gepakt te worden. Dit terwijl hij ook nog met zijn eigen problemen zit, waar hij mee aan het werk is om deze op te lossen. Ondertussen komt Daisy steeds meer achter de reden waarom Gideon betrokken is. Dan gebeurt er iets wat alles veranderd, de jacht op de aanvaller wordt geopend als blijkt dat hij iemand heeft vermoord. Terwijl Gideon steeds meer met zijn verleden wordt geconfronteerd, helpen Daisy en de familie Solokov elkaar om de zaak tot een goed einde te brengen. Maar dan heeft de moordenaar door dat ze achter hem aan zitten en doet alles op alles om te ontkomen. Hij betrekt dan iets wat heel belangrijk is voor Gideon in de situatie, dit zorgt ervoor dat ze snel moeten handelen voor het te laat is.

Karen Rose schrijft weer zoals we van haar zijn gewend. De schrijfstijl is spannend, vlot en geeft je stof tot nadenken. Het enige minpunt van dit verhaal is dat je achter blijft met een aantal vragen. Hopelijk komt hier snel een vervolg van. Omdat er weer vanuit verschillende perspectieven wordt geschreven zit je razendsnel in het verhaal. Als je de andere boeken van Karen Rose ook hebt gelezen merk je dat de karakters met elkaar verbonden zijn, dit maakt dat je veel meer meeleeft met de karakters van dit verhaal. Al met al, weer een reuze spannend boek dat moeilijk weg te leggen is.

Pluspunten:
+ Spannend van begin tot eind.
+ Je leest vanuit verschillende karakters.