OntwakenTitel: Ontwaken
Auteur: Kelley Armstrong
Verschenen: november 2010
Pagina’s: 298
Uitgever: Full moon
Originele titel: The awakening

Chloe Saunders is een wandelend wetenschappelijk experiment – ze kan niet alleen geesten zien, maar ze is genetisch veranderd door de sinistere Edison-groep. Ze is een tiener maar ook een doden-bezweerder die haar gaven niet beheerst, wat betekent dat ze onwillekeurig doden opwekt. Nu vlucht Chloe voor haar leven met drie van haar bovennatuurlijke vrienden – een charmante tovenaar, een cynische weerwolf en een ontevreden heks – en moeten ze iemand vinden om hen te helpen voordat de Edison-groep hen vangt.

Let op: deze recensie bevat spoilers! Klik hier voor de recensie van deel 1.

Ontwaken is het tweede deel van de serie de darkest powers. Chloe is samen met Derek, Rae en Simon weggelopen van van de Edison groep. De groep is in tweeën gesplitst en Chloe en Rae worden gevangen genomen. Daar ontdekt Chloe steeds meer van de waarheid waarom zij allemaal in het tehuis zitten. Ze weet uiteindelijk te vluchten voor de Edison-groep, die haar zo goed als ten dood hebben opgeschreven. Het wordt een kwestie van leven of dood.

‘Ontwaken is echt een aanrader voor fantasy liefhebbers’

Dit boek leest als een trein. Vrijwel het hele verhaal zijn ze op de vlucht voor de Edison-groep. Ze raken elkaar kwijt, vinden elkaar weer, er gebeuren weer spannende dingen en zo blijft het maar doorgaan. Dit zorgt voor een ontzettende vaart in het boek, waardoor het erg fijn is om te lezen.
In het eerste deel zie je Chloe vooral verlangen naar Simon, soms krijg je in dit deel het idee dat er een romance ontstaat tussen Chloe en Derek… Soms! Ik ben erg benieuwd of dat in het derde deel zal vorderen, of dat ze toch bij Simon zal blijven. Ook is het erg spannend als Liz er steeds weer in voor komt. In het eerste deel denkt Chloe dat Liz dood is en in het tweede deel komt ze er achter wat er echt met Liz aan de hand is.

De vordering van haar gaven is leuk om te lezen. Je leeft echt met haar mee terwijl je haar gave ziet groeien. Het boek zit vol met emoties, heerlijk om te lezen en zeker een aanrader voor de fantasy liefhebbers!