Netflix film: Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile - Adorable Books
Filmrecensies, Films, Netflix

Netflix film: Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile

Iedereen heeft de naam Ted Bundy vast weleens voorbij zien komen. Deze seriemoordenaar was actief in de jaren ’70 in Amerika en heeft tientallen vrouwen vermoord. Er zijn verschillende documentaires die het verhaal vertellen over Ted Bundy, maar Netflix heeft nu ook een speelfilm uitgebracht gebaseerd op het verhaal. De film Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile, met Zac Efron als een van de hoofdpersonen, staat sinds kort online.

Waar gaat Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile over?

Alleenstaande moeder Liz valt voor Ted Bundy en weigert jarenlang de waarheid over zijn misdaden te geloven. Een drama gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile vertelt het verhaal van Liz, een alleenstaande moeder die valt voor de charmes van Ted Bundy. Jarenlang woont ze samen met Ted en haar dochter Molly. Wanneer Ted een paar dagen niet thuis komt en Liz zijn gezicht in de krant ziet staan gelinkt aan een misdaad, besluit ze Ted vragen te stellen. Hij ontkent alles en zwijgt over zijn daden. Wanneer er steeds meer misdaden aan Ted gelinkt worden en hij uiteindelijk achter de tralies verdwijnt, kan Liz het niet langer verdragen. Ze wil de waarheid horen van Ted.

‘Naar mijn mening levert Zac Efron een knap staaltje acteerwerk af in Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile’

Ik ben altijd heel erg geïnteresseerd in de documentaires over misdadigers/seriemoordenaars op Netflix. Een tijdje terug heb ik de Ted Bundy tapes gezien op Netflix, waar het hele verhaal van Ted Bundy wordt verteld. Daardoor had ik al enige voorkennis over zijn zaak voordat ik begon aan deze film. Ik denk dat wanneer je de film écht goed wilt begrijpen, het een aanrader is om eerst deze documentaire over de tapes te kijken, alvorens je begint aan de film. De film wordt namelijk meer uit het perspectief van Liz verteld, waardoor je niet alles over de zaken meekrijgt. Het verhaal over Ted Bundy is echt een bizar verhaal. Heel onwerkelijk en ook de manier waarop deze man zich presenteert is heel bijzonder om te zien. Juist dat maakt het ook een interessant verhaal om te volgen. Ik vind dat Zac Efron een knap staaltje acteerwerk aflevert, je ziet hem zoals je hem nog nooit eerder hebt gezien en ik vind het knap om te zien hoe hij de rol van Ted Bundy vertolkt. Het komt heel erg overeen met hoe Ted Bundy zich gedroeg in de documentaires. Een bijzondere film, die zeker de moeite waard is om een keer te kijken.

Isnt it Romantic

Titel: Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile
Regie: Joe Berlinger