Lieve mama

Lieve mama – Esther Verhoef

Een tijdje terug las ik Lieve mama van Esther Verhoef. Ik had wel weer eens zin in een spannende thriller, en daar ben je bij Esther Verhoef natuurlijk aan het juiste adres. Vandaag lees je de recensie van Lieve mama op Adorable Books!

Waar gaat Lieve mama over?

Verpleegkundige Helen is getrouwd met de succesvol horecaondernemer Werner. Hun drie kinderen zijn dertien, vijftien en zeventien. Hun leven lijkt zorgeloos tot die bewuste avond. Ralf, achttien jaar, woont nog bij zijn ouders. Zijn leven draait om zijn auto, zijn vrienden en geld verdienen. Totdat hij zich laat meesleuren in een crimineel plan. Een overval op de woning van Helen en Werner. Een horrorscenario ontvouwt zich op de bewuste avond. Maar daarmee is de nachtmerrie voor Helen nog maar pas begonnen…

Het verhaal speelt zich af in iets meer dan een week tijd en komt in het begin rustig op gang. Maar voor je het weet zit je helemaal in het boek en wil je alleen maar verder lezen. Ik vind het erg moeilijk om deze recensie te schrijven, omdat ik niet te veel weg wil geven van het verhaal, want dat is zonde! Het boek gaat in ieder geval over de verpleegkundige Helen en over de achttien jarige Ralf die zich laat meesleuren in de criminele wereld.

Dan wordt er ’s avonds ingebroken in Helens huis, een villa aan een afgelegen weg. Helen komt thuis en vindt een gemaskerde jongen in haar slaapkamer terwijl haar man Werner bloedend op de grond ligt. De beslissende gebeurtenissen die dan volgen zullen voor de rest van het leven van invloed zijn op Helen en Werner.

‘Lieve mama is zo’n boek waar je nog wel even over blijft nadenken’

De personages van Lieve mama worden ijzersterk neergezet en je wordt meegezogen in het verhaal. Het boek heeft een geloofwaardig plot en je racet er als een speer doorheen. Het is een goede thriller geworden waar je nog wel even over blijft nadenken zodra je de laatste bladzijde hebt omgeslagen. Ben je op zoek naar een goede thriller die spannend is en fijn wegleest? Dan is Lieve mama absoluut een aanrader en je zult zeker niet teleurgesteld worden.

Meer recensies lezen van de boeken van Esther Verhoef? Klik dan hier.

Titel: Lieve mama
Auteur: Esther Verhoef