Boekrecensies,  Feelgood

Liefde in het strandcafé – Lucy Diamond

Nu de zomer op zijn einde loopt, vind ik het altijd extra fijn om nog me nog even te verliezen in zomerse boeken. Afgelopen week las ik Liefde in het strandcafé van Lucy Diamond en vandaag vertel ik jullie wat ik ervan vind!

Waar gaat Liefde in het strandcafé over?

De dromerige Evie is altijd al het zwarte schaap van de familie geweest. Waar haar oudere zussen het perfecte leven voor zichzelf hebben opgebouwd, heeft Evie een spoor van mislukte carrières als actrice, fotografe en zangeres achter zich gelaten. Nu zit ze vast: haar leven lijkt zomaar aan haar voorbij te gaan.

Als haar lievelingstante echter plotseling overlijdt, erft Evie haar strandcafé in Cornwall en wordt ze gedwongen een nieuw leven op te bouwen. Haar familie heeft weinig vertrouwen in een succesvolle afloop. Desondanks is Evie vastbesloten haar leven voorgoed op de rails te krijgen. Zal het café aan het strand, samen met haar liefdesleven, nu eindelijk tot bloei komen?

Evie weet niet wat ze wil. Ze hopt van baantje naar baantje, denkt erover na om weer te gaan studeren en ze heeft het gevoel dat ze haar zussen nooit kan evenaren. Daarnaast houdt haar vriend van stabiliteit. Iets wat voor Evie lastig is. Maar dan verandert haar leven in één klap. Haar tante overlijdt en laat haar haar strandcafé na. Evie weet niet wat ze met het strandcafé aan moet, maar besluit toch die kant op te gaan om te onderzoeken of het leven aan het strand haar gelukkig maakt.

‘Liefde in het strandcafé heeft de perfecte ingrediënten voor een zomerse feelgood. Deze pageturner kun je niet wegleggen!’

Wat is Liefde in het strandcafé een heerlijk boek! Ik ben dol op verhalen waarbij mensen hun leven omgooien om totaal iets anders te gaan doen en dat is in dit boek ook het geval. Daarnaast lijkt de omgeving waarin dit boek zich afspeelt, me prachtig. Je krijgt als lezer een goed gevoel bij de plek waar Evie terechtkomt en je merkt hoe erg ze haar best wil doen om dit avontuur te laten slagen. Ze heeft een enorme bewijsdrang richting haar familie, terwijl ze het helemaal niet zo slecht doet als ze zelf denkt. Daarnaast komt ze terecht in een hechte gemeenschap in het dorpje aan zee, wat ik erg mooi vond om over te lezen. Ik betrapte mezelf erop dat bij het lezen van dit boek ik zelf vaak aan het fantaseren was over het runnen van een café pal aan het strand, want dat lijkt me heerlijk. Wil jij de zomer nog even verlengen? Lees dan Liefde in het strandcafé en droom weg aan het strand.

Pluspunten:
+ Leest als een trein
+ Perfecte feel good