lang leve de liefde
Boeken,  Boekrecensies,  Chicklit

Lang leve de liefde – Jill Mansell

YAY! Er is weer een nieuw boek van Jill Mansell: Lang leve de liefde. Een perfect boek om te lezen deze zomer. Vandaag lees je de recensie van Lang leve de liefde op Adorable Books!

Op de ochtend van haar vijfentwintigste verjaardag maakt Lily Harper de allerlaatste brief open van haar geliefde moeder, die stierf toen Lily acht was. Tot haar verrassing staat er meer in over haar moeders eerste en enige echte liefde. Die dag ontmoet Lily ook de acteur Eddie Tessler. Lily is stiekem wel gevleid dat Eddie haar zo geweldig vindt, en ze voelt de vlinders fladderen. Maar waarom vindt ze het dan zo belangrijk wat Dan, haar grappige, stoere, knappe jeugdvriend, die altijd voor haar klaarstaat, ervan vindt?

Als er een nieuw boek van Jill Mansell is, ben ik altijd enthousiast. Ik vond Je bent geweldig en Rozengeur en zonneschijn ook heel erg leuk, dus ik was benieuwd naar Lang leve de liefde. Het boek gaat over Lily, die na de dood van haar moeder Jo werd grootgebracht door Coral en Nick in het pittoreske dorpje Stanton Langley. Op haar vijfentwintigste verjaardag krijgt Lily de laatste brief die haar moeder haar heeft nagelaten. De brief bevat informatie over de eerste en grootste liefde van haar moeder. Lily besluit contact met hem op te nemen. Diezelfde dag ontmoet ze ook de beroemde acteur Eddie Tessler. Eddie valt als een blok voor Lily en ook Lily vindt hem erg leuk, maar dan heb je nog haar jeugdvriend Dan, de jongen waar ze eigenlijk altijd al gevoelens voor heeft gehad…

In het begin kon ik moeilijk in het verhaal komen, maar dat heb ik vaker bij boeken van Mansell. Dit komt omdat er meteen zoveel personages worden geïntroduceerd, dat ik altijd een beetje in de war raak. Echter heb je snel genoeg in de gaten wie wie is en daarna was ik helemaal verdiept in het verhaal. Lang leve de liefde is het perfecte boek om te lezen deze zomer. Het boek heeft alles wat je van een chicklit verwacht, en meer!

Lang leve de liefde is het perfecte boek om te lezen in de zomer van 2016!

Het boek heeft grappige scènes, romantiek, maar ook een diepere laag. Het boek gaat over omgaan met liefde en verlies. Lily verloor haar moeder op jonge leeftijd, Coral heeft verdriet over het plotselinge overlijden van haar echtgenoot. Deze elementen geven extra diepgang aan het verhaal en dat maakt dit boek ook meer dan een chicklit. Ook omgaan met liefde heeft een grote betekenis: moet Lily kiezen voor de rijke acteur, of voor haar jeugdvriend met wie ze alles heel haar leven heeft gedeeld? Dat ga ik natuurlijk niet verklappen, daarvoor zou je het boek zelf moeten lezen! Zoals gezegd moest ik even uitvogelen wie wie was (een personenlijst achterin zou handig zijn geweest, haha!), maar dit boek zal je absoluut niet teleurstellen. Gegarandeerd fijne leesuurtjes op het strand 🙂

lang leve de liefdeTitel: Lang leve de liefde
Auteur: Jill Mansell
Verschenen: Juni 2016