Boekrecensies, Young adult

KwellingTitel: Kwelling
Auteur: Lauren Kate
Verschenen: maart 2011
Pagina’s: 301
Uitgever: Van Goor
Originele titel: Torment

Hel op aarde. Zo voelt het voor Luce om gescheiden te zijn van haar grote liefde Daniël. Het kostte eeuwen om elkaar te vinden en nu heeft hij haar weggestuurd zodat ze veilig is voor de schaduwen die een eind aan haar leven willen maken. Daniël verstopt Luce op een speciale school aan de ruige kust van Californië. Hier komt Luce steeds meer te weten over haar voorbije levens. Maar hoe meer ze ontdekt, hoe meer ze begint te vermoeden dat Daniël haar niet alles heeft verteld. Hij houdt iets achter, iets gevaarlijks. Wat als Daniëls versie van de waarheid niet helemaal waar is? Wat als Luce eigenlijk is voorbestemd voor een ander?

Het spannende gevolg op het boek ‘Fallen’. Luce en Daniël zijn eindelijk samen. Maar al snel worden ze weer gescheiden van elkaar. Luce is in gevaar en vertrekt daarom naar de Kustschool, waar ze weer helemaal overnieuw moet beginnen. Iedereen kent haar, maar zij kent niemand. Luce snapt er niets van waarom ze op deze school moet zitten en snapt al helemaal niets van Daniël. Hij doet zo geheimzinnig en wil maar niet loslaten waarom Luce en hij niet samen mogen zijn. Op de Kustschool leert Luce Shelby en Miles kennen. Vanaf dat moment proberen ze er met z’n drieën achter te komen wat er allemaal in het verleden is gebeurd. Luce komt steeds meer te weten over haar vorige levens, en er zijn verschillende momenten waarbij de drie in gevaar komen. Dan heb je ook nog de gevaarlijke ‘Verschoppelingen’, die uit zijn op Luce. Zijn zij hetgeen waarvoor ze beschermd moet worden? En waarom werken Daniël en zijn vijand Cam opeens samen? De gemoederen lopen weer hoog op in dit boek. Kunnen Daniël en Luce nu eindelijk samen zijn?

‘Ik kan niet wachten om na Kwelling het vervolg te lezen!’

Ik vond Kwelling een spannend boek. Ik moet toegeven dat ik deel 1 uit deze serie leuker vond. Af en toe verloor ik mijn interesse een beetje in dit boek en vond sommige hoofdstukken een beetje langdradig. Maar toch wil ik weten hoe dit boek afloopt, dus uiteindelijk weet het boek wel mijn aandacht te trekken. Ik vind dit ook zeker weer een aanrader en ik kan niet wachten tot ik de volgende delen lees. Je moet alleen even in het boek komen, waarna het een stuk leuker wordt!

Rating: 3,5/5