Boeken,  Boekrecensies,  Thriller

Het Paradijs – Suzanne Vermeer

Op mijn vakantie las ik het nieuwste boek van Suzanne Vermeer: Het Paradijs. Benieuwd wat ik van dit zomerse boek vond? Je leest de recensie hier.

Wanneer Liza Roozenboom lange tijd niks hoort van haar zoon Mark, die op vakantie is op het eiland Corfu, begint ze zich zorgen te maken. Het is niets voor de anders zo betrouwbare Mark om niet eens te reageren op de berichtjes die zijn moeder hem stuurt. Haar onrust neemt alleen nog maar toe wanneer ze Marks beste vriend Fedde spreekt. Fedde vertelt haar dat Mark een meisje heeft ontmoet met wie hij is gaan backpacken. Sindsdien lijken Mark en deze Thera in het niets te zijn verdwenen.

Hoewel iedereen in haar omgeving zegt dat er niks aan de hand is, dat Mark gewoon verliefd is en geen tijd heeft voor zijn moeder, kan Liza dat niet geloven. Mark zou haar nooit zomaar buitensluiten, er moet iets aan de hand zijn. Ten einde raad besluit ze zelf naar Corfu te gaan, in de hoop een spoor te vinden van haar verdwenen zoon. Met behulp van de enige persoon die haar wel gelooft, gaat Liza op onderzoek uit. Haar zoektocht leidt naar het eiland Kefalonia. Daar ontmoet ze een oudere man die haar meer weet te vertellen. Over Mark, maar ook over Liza’s eigen verleden…

De boeken van Suzanne Vermeer staan erom bekend dat ze zich altijd afspelen op een vakantiebestemming. Het Paradijs speelt zich af op de Griekse eilanden, waar ik, heel toevallig, tijdens mijn vakantie ook verbleef. Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van Liza, die bang is dat er iets met haar zoon is gebeurd. Vanaf hoofdstuk 1 word je direct het verhaal ingetrokken en je wil verder lezen totdat je de laatste bladzijde hebt omgeslagen. Niet omdat het nu zo méga spannend is, maar de schrijfstijl is wel lekker vlot en er zit toch een randje mysterie aan.

‘Het Paradijs is het perfecte boek om op vakantie te lezen’

Het boek heb je binnen no time uit, maar wat ik jammer vond, is dat het boek niet heel diepgaand is en soms erg op de oppervlakte blijft. Vooral de personages zijn niet heel diep uitgewerkt, waardoor je het idee hebt dat je kennis en informatie mist over de personen waar je mee te maken hebt. Veel passages berusten op toeval. Nee, een ijzersterke thriller is het niet, maar ik moet zeggen: toen ik met mijn voetjes in de zee zat op het Griekse eiland Kefalonia, waar het boek zich gedeeltelijk afspeelt, heb ik me prima vermaakt. Ik vond het vooral erg leuk dat ik bepaalde plaatsen herkende, zoals het leuke havendorpje Assos en het mooiste strand van Kefalonia: Myrthos Beach.

De schrijfstijl van Suzanne Vermeer is vlot, zonder al te moeilijke zinnen, waardoor het boek erg toegankelijk is. Hier en daar maakt het verhaal wat sprongen in de tijd, maar dit staat goed aangegeven. Daardoor is het verhaal goed te volgen. Een ideaal boek om op vakantie te lezen! En als je al op vakantie bent geweest: ook prima thuis op de bank onder een dekentje, terugdenkend aan je heerlijke zomervakantie.

nazomer

Titel: Het Paradijs
Auteur: Suzanne Vermeer
Verschenen: april 2017
Pagina’s: 349
Uitgever: A.W. Bruna

Misschien vind je deze boeken ook leuk:

[bol_bestsellers limit=”3″ block_id=”bol_59c0feba9ae9a_bestsellers” cat_id=”24418+4854″ name=”romans” sub_id=”” title=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”650″ cols=”3″ show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]