Het erfgoed (Eragon #1) – Christopher Paolini

ErfgoedTitel: Het erfgoed
Auteur: Christopher Paolini
Verschenen: 2009
Pagina’s: 448
Uitgever: Boekerij

Het leven van de jonge boerenzoon Eragon verandert van de ene dag op de andere als hij op een jacht in de wouden van de onherbergzame Rug een raadselachtige blauwe steen vindt. Aanvankelijk is Eragon blij met de vondst, maar tot zijn grote teleurstelling wil geen van de handelaren die jaarlijks door de Vallei van Palencar trekken de steen van hem kopen. Dan geeft de steen zijn geheim prijs en is Eragon getuige van de geboorte van een drakenjong. Tussen Eragon en de draak, Saphira, ontstaat een hechte band. Maar de vondst van de steen is niet onopgemerkt gebleven. In Carvahall worden vreemde bezoekers gesignaleerd, onbekenden in zwarte mantels die voor niets terugdeinzen om Eragon te vinden. Dat blijkt als de boerenhoeve van Eragons pleegvader Garrow volkomen wordt vernield. Wanhopig vlucht Eragon in gezelschap van Saphira en de oude verhalenverteller Brom naar de wouden van de Rug. Zo begint de sage van Eragon, de Drakenruiter

Mening over Het Erfgoed

Ik denk dat iedereen de film Eragon wel kent. Die film wordt elk jaar een keer of 2/3 uitgezonden. Helaas vond ik de film een tegenvaller, gelukkig zijn de boeken daarentegen veel beter! Dit boek, het Erfgoed, is een heel fijn boek. Als fantasy, en young adult, liefhebber is dit een must-read. Je wordt meegenomen in het leven van de doodnormale boerenjongen Eragon, wiens leven in één klap veranderd wanneer hij een drakenei vindt.

Het erfgoed is een heerlijk boek, dat goed doorleest

Dit drakenei komt uit, hier komt de draak Saphira uit. Eragon en Saphira worden dikke vrienden en krijgen een hechte band, maar al gauw blijkt dat hij met Saphira moet strijden tegen het kwaad dat heerst in zijn koninkrijk. Hoe dit opgezet is in Het erfgoed zit heel goed in elkaar. Het is een onwijs spannend verhaal en leest fijn door.

Inmiddels zijn er al vier boeken verschenen van de erfgoed serie, dus je hebt gelukkig nog een hoop te lezen.

Meer recensies lezen van de boeken van Christopher Paolini? Klik dan hier.

Rating: 3/5