Het eeuwige leven
Boekrecensies

Het eeuwige leven – Matt Haig

Een tijdje geleden las ik het boek Het eeuwige leven van Matt Haig. Dit boek lag lange tijd in mijn boekenkast te wachten en ik had hem binnen een mum van tijd uit. In deze recensie vertel ik je meer over dit boek!

Waar gaat Het eeuwige leven over?

De 41-jarige geschiedenisleraar Tom Hazard ziet eruit als een normale man, maar leeft door een ongewone aandoening al eeuwenlang. Hij is overal geweest, heeft alles meegemaakt, is talloze malen van identiteit veranderd. Hij wil nu vooral een gewoon leven, net als ieder ander. Hij mag alleen niet verliefd worden…
Het eeuwige leven is een bitterzoet verhaal over identiteit, over de onvermijdelijkheid van veranderingen en over de tijd die het kost om te leren hoe te leven.

Het eeuwige leven draait om de 41-jarige Tom. Op het eerste gezicht ziet hij er uit als een normale man, maar wat anderen niet weten is dat Tom 439 jaar oud is. Stokoud. Hoe kan dat? Hij heeft een aandoening en door deze aandoening heeft hij echt overal gewoond op de wereld, alles meegemaakt, iedere oorlog en pandemie ervaren. Hij heeft meerdere identiteiten aangenomen, kan 30 instrumenten bespelen en hij is nu gewoon toe aan een normaal leven. In hartje Londen, als geschiedenisleraar. Een slim idee van hem, want hij heeft alles meegemaakt en kan het vertellen als de beste.

‘In Het eeuwige leven word je meegetrokken in het verhaal dat Matt Haig heeft geschreven’

Het eeuwige leven draait om Tom en het normale leven dat hij wil, het leven dat hij heeft gehad maar bovendien om de dochter die hij is kwijtgeraakt. Zij heeft dezelfde aandoening als Tom en hij zoekt eeuwenlang naar haar. Hij krijgt hulp van Hendrich, hij is de leider van een genootschap van mensen die hetzelfde hebben als Tom. Ze noemen zichzelf De Alba’s. In ruil voor een nieuwe identiteit (iedere 8 jaar) vervult Tom een opdracht voor Hendrich. Zo blijft Tom veilig.

Klik hier om Het eeuwige leven te bestellen via Bol.com!

In dit verhaal word je meegetrokken in het verhaal dat Matt Haig heeft geschreven. Je blijft doorlezen omdat je wilt doorlezen hoe het zal eindigen met Tom. Gaat hij zijn dochter vinden? Hoe leidt hij zijn ‘normale’ leven? En… Hoe zag zijn leven er vroeger uit? Matt Haig heeft een hele fijne schrijfstijl en dat alles zorgt ervoor dat dit boek een echte aanrader is. Het verhaal zet je aan het denken en het zorgt ervoor dat je alle boeken van Matt Haig wilt lezen!

Klik hier om de recensie van het boek Middernachtbibliotheek van Matt Haig te lezen.

Het eeuwige leven

Titel: Het eeuwige leven