Film recensie: The Founder - Adorable Books

Film recensie: The Founder

McDonald’s: wie kent het niet! Maar ken jij ook het verhaal achter dit enorme fastfoodketen? Sinds kort staat de film The Founder op Netflix. Deze film vertelt je alles over de geschiedenis van McDonald’s. Eerlijk? Ik was nogal verrast! Lees nu de recensie.

Waar gaat The Founder over?

Na een beslissende ontmoeting met de gebroeders McDonald wil de berooide verkoper Ray Kroc hamburgers op een andere manier gaan maken en aan de man brengen.

In The Founder volgen we salesman Ray Kroc, die al meerdere producten heeft geprobeerd aan de man te brengen. Zonder succes. Totdat hij bij een Burger restaurant terecht komt van de gebroeders McDonald. ‘Dick’ en ‘Mac’ McDonald laten Ray het proces zien in de keuken. Ray merkt meteen dat dit niet zomaar een burger restaurant is. En daar ontstaat zijn idee om met de gebroeders McDonald in zee te gaan en er een franchise onderneming van te maken.

‘Interessant om te zien hoe de keten McDonalds is gegroeid tot wat het nu is’

Wat een interessante film is The Founder! Eerlijk gezegd kende ik de geschiedenis van McDonald’s niet echt. Ik wist ook niet dat er vrij ‘vieze’ spelletjes zijn gespeeld in de geschiedenis van deze mega keten. Wanneer een concept succesvol blijkt te zijn, smaakt dat al snel naar meer. Dat dacht ook Ray Kroc, die razendsnel meerdere franchisers uit de grond stampte. Maar daarbij verloor hij het concept, bedacht door de gebroeders McDonald, uit het oog. Je begrijpt dat hierdoor een conflict ontstond, wat er uiteindelijk tot leidde dat de gebroeders McDonald en Ray Kroc uit elkaar gingen. Niet helemaal op een eerlijke manier vind ik. The Founder vertelt het verhaal van succes en hoe dit snel naar iemands hoofd kan stijgen. Niet altijd met de beste bedoelingen in het achterhoofd. De film staat op Netflix en is zeker de moeite waard om eens te bekijken!

Bekijk de trailer van The Founder hieronder.

The Founder

Titel: The Founder