Bombshell, de waargebeurde film die je moet zien [recensie]
Films

Film recensie: Bombshell

Heb jij al gehoord van de film Bombshell? De film vertelt het waargebeurde verhaal van een aantal (ex)werkneemsters van Fox News Channel die de machtige oprichter van de zender, Roger Ailes, beschuldigen van seksueel grensoverschrijdend gedrag. Lees nu de recensie.

Waar gaat Bombshell over?

Een onthullende kijk in het meest krachtige en controversiële media-imperium wat Amerika ooit gekend heeft; Fox News.

Gebaseerd op het waargebeurde schandaal vertelt Bombshell het explosieve verhaal van de vrouwen die het zwijgen doorbraken en het hoofd van Fox News, Roger Ailes, beschuldigden van seksuele intimidatie.

In de Bombshell volgen we een aantal vooraanstaande presentatrices van Fox News Channel. Ik denk dat iedereen deze zender wel kent. Bij Fox News zijn er niet veel vrouwen die een eigen show hebben. Een enkeling is het wel gelukt. Wanneer één van deze vrouwen ontslagen wordt en uit de doeken doet wat er allemaal achter de schermen gebeurt bij Fox News, en dan met name wat Roger Alias (de grote baas), is het in een keer groot nieuws. Steeds meer vrouwen melden zich en langzaamaan komt de waarheid aan het licht. Maar wat betekent dat voor Roger Alias, Fox News, maar nog belangrijker: deze vrouwen?

Voordat ik Bombshell zag, had ik ooit weleens iets meegekregen van dit verhaal. Maar niet tot in de detail. Je hoort weleens van die verhalen waarbij vrouwen zich in het bedrijfsleven laten beïnvloeden door mannen die hoog in de rangorde zitten. Ze moeten zichzelf ‘bewijzen’, laten zien dat ze ‘loyaal’ zijn. Bizar. Ik vind het bizar dat dit recentelijk nog heeft gespeeld. Wie weet speelt het nog steeds. Een bizar verhaal op zich.

‘Bizar dat dit zeer recentelijk nog heeft gespeeld bij een van de grootste zenders van Amerika’

Aan het begin moest ik erg wennen aan de manier waarop deze film is gefilmd. Je volgt Megyn Kelly, een van de meest bekende presentatrices van Fox News. Maar tegelijkertijd worden er ook heel veel andere vrouwen geïntroduceerd in de film. Vrouwen die achteraf gezien allemaal een belangrijke rol hebben gespeeld in deze zaak. Doordat er zoveel mensen in een korte tijd worden geïntroduceerd, kan het nog weleens vlug gaan. Ik denk dan ook dat het helpt als je al enkele achtergrondinformatie hebt van deze zaak. Toch zit je vrij snel in de film en gebeuren de ontwikkelingen zo snel, dat het ook boeiend blijft. Al met al kan ik deze film zeker aanraden. Het laat weer eens een duistere kant zien van een enorm groot bedrijf, wat denk ik veel meer bedrijven ter wereld kennen.

Bekijk de trailer van Bombshell hieronder.

Bombshell recensie

Titel: Bombshell