Titel: Pitch Perfect
Regie: Elizabeth Banks
Verschenen: 14 mei 2015
Duur: 115 minuten
Cast: Anna Kendrick, Brittany Snow, Rebel Wilson
Genre: Comedy, muziek, romantiek

De Barden Bellas zijn terug! Elizabeth Banks regisseert Pitch Perfect 2, waarin alle favoriete personages uit Pitch Perfect – met de wereldwijde hit en YouTube-sensatie “Cups (When I’m Gone)” gezongen door Anna Kendrick – terugkeren.

Mening

YES, eindelijk! Het tweede deel, vervolg, op Pitch Perfect. Ik had de trailer weer veel te vaak gezien, en ik keek onwijs uit naar alle humor en liedjes die gezongen werden in de film. En wat heb ik weer gelachen! Fat Amy is zoals gebruikelijk de grappigste, en maakt grappen waar je helemaal in een scheur van ligt. Het humorgehalte in de film is weer hoog, en daarom zeker een aanrader als je van lachen, gieren en brullen houdt.

Het verhaal is leuk. Niet heel sterk, niet heel zwak. Een vermakelijk verhaal. Pitch Perfect 1 was 3 jaar geleden, en nu zie je hoe de meiden leven. Ze hebben meerdere keren al de Nationals gewonnen, Aubrey is inmiddels afgestudeerd, de Barden Bellas worden geleid door iemand anders én ze hebben nu een nieuwe member: een legacy, ofwel een afstammeling van een oud lid. Zo vlak voor de wereldkampioenschappen raken ze hun jam kwijt, hun saamhorigheid. Ze moeten het terug zien te vinden, en dat krijgen ze door een soort bootcamp te doen waar ze veel moeten samenwerken.

Niet alleen het humorgehalte is hoog, het verhaal is leuk, maar ook de kwaliteit van de liedjes is geweldig. De keuzes van de nummers, de stemmen van de zangers… Fantastisch! Ik vond het weer een hele toffe film om te zien en kan hem dan ook aan iedereen aanraden. Meerdere keren zat ik schaamteloos mee te zingen in de bioscoop. Ik kreeg spontaan zin om ook bij een acapella groep te gaan. Ik kan alleen nog niet geloven dat het nu helemaal voorbij is, want ik wil meer Pitch Perfect. Meer Fat Amy, meer Beca, en nog veel meer liedjes!

Rating: 9/10