Film: Every Day - Adorable Books
Filmrecensies, Films, Netflix

Film: Every Day

Het boek ‘Elke dag’ van David Levithan is mij al tijden bekend. Ik heb altijd hele goede verhalen over dit boek gehoord. Toen ik zag dat de boekverfilming hiervan (Every Day), nu op Netflix staat, twijfelde ik geen moment om deze te kijken!

Waar gaat Every Day over?

De 16-jarige Rhiannon leidt een typisch tienerleven op school met haar vriendje Justin, maar dat verandert compleet wanneer Justin op een dag wat verward op school aankomt. Ze besluiten een dag te spijbelen en hebben de tijd van hun leven, maar de volgende dag merkt ze meteen dat Justin niet hetzelfde is. Hij beweert niets meer van de dag ervoor te herinneren. Ze ontdekt langzaamaan dat ze met ‘A’ te maken heeft, een rondreizende ziel die elke dag wakker wordt in een ander lichaam. Rhiannon wordt verliefd op A en de twee zoeken elke dag een manier om elkaar weer terug te vinden.

‘A’ wordt iedere dag wakker in het lichaam van een andere tiener. Hij is geen enkele dag dezelfde persoon. Wanneer hij op een dag wakker wordt al Justin, heeft hij de dag van zijn leven samen met zijn vriendin Rhiannon. Rhiannon geniet zichtbaar van de aandacht van Justin, waar ze al tijden naar heeft verlangd. Maar als ze de volgende dag op school komt en het met Justin over deze geweldige dag wil hebben, lijkt hij zich niks meer te herinneren. Terwijl de ziel van ‘A’ rondreist en iedere dag wakker wordt in een ander lichaam, probeert ‘A’ Rhiannon opnieuw op te zoeken en duidelijk maken hoe het in elkaar zit. Iedere dag zoeken ze elkaar op en Rhiannon en ‘A’ worden langzaamaan verliefd op elkaar.

‘Every Day vertelt het prachtige verhaal dat uiterlijk er niet toe doet, maar innerlijk het enige is wat telt’

Na het zien van Every Day heb ik alleen nog maar meer zin gekregen om dit boek eindelijk eens te gaan lezen. Ik vond de film Every Day heel mooi in elkaar zitten. Je volgt voornamelijk Rhiannon en natuurlijk ‘A’ die iedere dag wakker wordt in een ander lichaam. Wat ik mooi vind aan deze film, is dat het een boodschap probeert mee te geven. De duidelijke boodschap die naar voren komt is dat het innerlijk uiteindelijk het belangrijkste is dat telt. Hoewel ‘A’ er iedere dag weer anders uitziet (de ene keer is hij een meisje, de andere keer een jongen), wordt Rhiannon toch verliefd op hem. Je ziet dat ze echt voor zijn persoonlijkheid valt. De film zit mooi in elkaar. Het kijkt heerlijk weg en het is een zoetsappige film die zeker een fijn gevoel achterlaat. En het voordeel is dat deze film nu gewoon te zien is op Netflix. Ik kan deze film zeker aanraden voor een avondje op de bank!

Every Day

Titel: Every Day
Regie: Michael Sucsy