Boekrecensies, Fantasy

Titel: Vrees (The Chemical Garden trilogy #2)
Auteur: Lauren DeStefano
Verschenen: maart 2012
Pagina’s: 352
Uitgever: Van Holkema & Warendorf
Originele titel: Fever

In een wereld waarin vrouwen maar twintig jaar oud worden, en mannen sterven op hun vijfentwintigste, is tijd kostbaar. Rhine en Gabriel zijn ontsnapt uit het landhuis waar ze vastgehouden werden, maar belanden hierdoor in een beangstigende en sombere wereld. Ze zijn vastberaden om naar Rhine’s tweelingbroer Rowan te gaan in Manhattan, ondanks het feit dat de weg ernaartoe lang en gevaarlijk is. Daarnaast worden ze nog achternagezeten door Vaughn, Rhine’s schoonvader, die er alles aan doet om haar terug te krijgen naar het landhuis. En ondertussen tikt de tijd door.

Al sinds dat Vrees op de markt verscheen, wilde ik hem lezen. Maar steeds kwam het er niet van. Nu kwam het er eindelijk wel van en ik was super benieuwd toen ik aan het tweede deel van The Chemical Garden trilogy begon. Rhine en Gabriel zijn ontsnapt uit het landhuis. Ze komen terecht in een bordeel, waar ze beiden aan het werk worden gezet. Dit was niet wat Rhine en Gabriel in gedachten hadden bij vrijheid. Uiteindelijk weten ze te ontsnappen en nemen ze het gehandicapte kind mee van een van de vrouwen die in het bordeel woont. Dolly, Gabriel en Rhine starten een reis terug naar Manhatten, waar de tweelingbroer van Rhine woont, Rowan. Ondertussen komen ze allerlei dingen tegen waardoor ze worden opgehouden. Ondertussen achtervolgt Vaughn, Rhine’s schoonvader, het trio. Weten ze steeds weer te ontsnappen en Rowan te vinden?

Oke, laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen. Ik vond dit deel veel minder leuk dan het eerste deel. Het was op sommige momenten heel erg traag en ook vond ik de verhaallijn gewoon een beetje raar. Het eerste deel van het boek, dat Rhine en Gabriel in het bordeel zaten, vond ik het minst leuke. Daarna werd het wel iets spannender en zat er wat meer avontuur in het boek. Het einde bevat wel echt een cliffhanger waardoor ik toch wel weer benieuwd ben geworden naar het laatste deel uit deze serie. Het is jammer dat het boek zo traag begon, daardoor kon ik soms gewoon niet doorlezen en legde ik het boek eerder weg. Deel een was duidelijk veel leuker, ik ben benieuwd hoe deel drie zal zijn…