Boekrecensies, Fantasy

Titel: Nachtmerries zijn blauw
Auteur: Laurie Faria Stolarz
Verschenen: 2003
Pagina’s: 256
Uitgever: De Fontein
Originele titel: Blue is for Nightmares

Stacey is zestien, niet echt mooi, niet echt slim en helemaal niet populair op school. Toch is zij heel bijzonder: ze is een heks. Drea en Amber, haar beste vriendinnen, weten dat en vragen haar liefdesspreuken te verzinnen om meer succes te hebben bij de jongens. Maar Drea weet niet dat Stacey smoorverliefd is op haar ex-vriend Chad. En ze weet ook niet dat Stacey huiveringwekkende nachtmerries heeft, net als jaren geleden, en toen liep het in werkelijkheid slecht af… Een betoverend verhaal vol spanning, liefde én wicca!

Dit boek heb ik een hele tijd geleden voor het eerst gelezen. Ik was hooked! Wat een spanning zit er in dit verhaal. Ik weet nog goed dat ik ‘m in 3 dagen uit had gelezen en daarom ben ik ‘m weer gaan lezen. Ik was benieuwd of het verhaal me weer zou grijpen, en dat deed het. Alles  zit erin voor een spannende chicklit, liefde, hekserij, spanning en sensatie.

Het verhaal is op zo’n manier geschreven dat je erin getrokken wordt. Geschikt voor jongere meiden vanaf een jaar of 12. Leest daarom lekker weg en toch is het verhaal niet kinderachtig geschreven. Hou je van een beetje spanning en hekserij dan kun je dit boek niet wegleggen. Er is ook een deel 2 van verschenen; Wicca, Wierook en Brandende Liefde, hierover binnenkort een recensie.