Boekrecensies,  Fantasy,  Young adult

De overtocht – WinterTitel: De overtocht – Winter
Auteur: Julie Kagawa
Verschenen: 2012
Pagina’s: 65
Uitgever: Harlequin Young Adult
Originele titel: Winter’s Passage

Ooit wist Meghan Chase niet beter dan dat ze een heel gewoon meisje was. Tot ze ontdekte dat ze in werkelijkheid de dochter was van een machtige elfenkoning en een andere wereld binnen stapte, een wereld vol gevaar. Nu, ontsnapt aan de greep van de dodelijke IJzerfae, moet ze de belofte nakomen die ze Prins Ash in ruil voor zijn hulp heeft gedaan. Met hem terugkeren naar het al even gevaarlijke Winterhof, waar de ijzige koningin Mab over haar lot zal beslissen. Niet bepaald iets om naar uit te kijken, al is tijd met de Winterprins doorbrengen dat zeker wel!

Maar voor ze vertrekken, wil Meghan nog één ding doen: Puck opzoeken, die zwaargewond is geraakt toen hij haar verdedigde in een gevecht met de IJzerfae. Hij is immers niet alleen een dienaar van het Zomerhof, maar ook haar beste vriend.

Helaas blijft deze kleine omweg van Meghan en Ash niet onopgemerkt. Een oeroude, oppermachtige Jager is hen op het spoor, een vijand die zelfs Ash niet zomaar zal kunnen verslaan…

Mening over De overtocht

De overtocht – winter, is deel 1.5 in The Iron Fey serie. Dit houdt in dat dit een klein ’tussen’-verhaal is tussen deel 1 en 2. Je hoeft het boek niet te lezen om deel 2 te begrijpen, het is alleen een klein extraatje tussen de twee boeken in. Meghan is met Ash onderweg naar koningin Mab. Ze had Ash beloofd om vrijwillig mee te gaan naar het winterhof, als hij haar zou helpen om haar broertje te redden. Nadat dat gelukt was, begon de zware tocht naar het winterhof. Tijdens deze tocht wilde Meghan nog één ding doen, namelijk langs haar goede vriend Puck, die gewond was geraakt in haar zoektocht naar haar broertje. Puck is nog steeds zwaar gewond, maar is in goede handen. Maar terwijl ze de tocht inzetten naar Puck, worden ze achtervolgd door een gemeen wezen, ‘de Jager’. Ash en Megan proberen de Jager voor te blijven, maar op een gegeven moment weet de Jager hun toch te pakken.. Halen Meghan en prins Ash alsnog het winterhof van koningin Mab, de moeder van Ash?

Dit was een leuk tussendoortje. Het boek had ik zo uit, want het telde maar 65 bladzijdes. Maar het las heerlijk weg. Het boek was spannend en ik vind het leuk dat Julie Kagawa nog wat extra’s aan de serie heeft toegevoegd. Het hele boek draait eigenlijk om de tocht naar het winterhof, waar koningin Mab wacht op Megan en Ash. Maar het blijft spannend omdat ze achterna worden gezeten door een kwaadaardig wezen. Het boek hoef je niet per se te lezen om de serie te snappen, maar ik vind het wel leuk om het erbij te lezen. Ik kan het dan ook zeker aanraden om te doen. Het boek is enkel verkrijgbaar als e-book, en wordt gratis aangeboden op de site van Harlequin.

Meer recensies lezen van de boeken van Julie Kagawa? Klik dan hier.