SchaduwkusTitel: Schaduwkus
Auteur: Richelle Mead
Verschenen: 2010
Pagina’s: 304
Uitgever: Moon
Originele titel: Vampire Academy Shadow Kiss

Rose weet dat een relatie met een andere hoeder onmogelijk is, want Lissa komt altijd op de eerste plaats. Maar haar liefde voor de aantrekkelijke Dimitri Belikov, die tevens haar leraar is, is steeds moeilijker te onderdrukken…
Rose wordt overvallen door vreemde, grimmige stemmingen en spookachtige figuren wijzen op onheil dicht bij de ijzeren hekken van de academie. De onsterfelijke Strigoi willen wraak op Rose voor de doden die zij op haar geweten heeft. In een bloedstollende strijd moet Rose kiezen tussen leven, liefde en de twee personen die voor haar het belangrijkst zijn… Maar betekent haar keuze dat slechts een van hen zal overleven?

Mening over Schaduwkus

Dit is het allereerste boek ooit waarbij ik bijna een traantje weg moest pinken. Wát een geweldig verhaal en een onverwacht einde! Heerlijk aan de boeken uit deze serie vind ik dat de personages zo groeien. Ze worden erg levendig en echt beschreven, waardoor ik ze bijna voor me kan zien. Ik vind het mooi om te lezen hoe de liefde tussen Rose en Dimitri elke keer groeit per boek, en hoe beschermend Rose is tegenover Lissa.

Wat in Schaduwkus gebeurt kan natuurlijk helemaal niet, maar het is zó echt beschreven dat ik bijna het gevoel krijg dat ik erbij ben. Het klinkt allemaal zo logisch, maar het is en blijft fantasy. Dit boek bevat, anders dan de eerste twee delen, van het begin tot het einde een prikkeling. Ik wilde doorlezen, en dat deed ik. Dit boek vind ik na het lezen van de hele serie nog steeds het beste deel, zeker omdat het me zo wist te raken nadat ik hem had uitgelezen.

Meer recensies lezen van de boeken van Richelle Mead? Klik dan hier.