Boekrecensies,  Chicklit,  Roman

Faking itTitel: Faking it
Auteur: Cora Carmack
Verschenen: 3 november 2015
Pagina’s: 286
Uitgever: Uitgeverij Q
Originele titel: Faking it

Max heeft een probleempje. Haar ouders willen langskomen en verwachten de ideale schoonzoon te ontmoeten, niet haar ietwat ruige vriendje die in een band speelt en een grote tattoo in zijn nek heeft. Ze vreest dat haar ouders gaan ontdekken dat ze al een tijdje niet meer eerlijk is geweest en hun financiële steun zullen intrekken. Maar dan ontmoet ze Cade.
Cade is net naar Philadelphia verhuisd en probeert zijn acteercarrière van de grond te krijgen. Max krijgt Cade zo ver dat hij zolang haar ouders in de stad zijn zal doen of hij haar vriendje is. Alleen hadden ze er geen moment op gerekend dat Cade haar ouders met zijn charme en zijn acteertalent zo volledig voor zich zou innemen! Nu willen ze absoluut dat hij met kerst komt logeren. En hoe langer ze doen alsof, des te echter het allemaal lijkt…

Mening over Faking it

Faking it is het vervolg op het boek Losing it, waar Bliss de hoofdpersoon is. In Faking it keert Cade terug, de beste vriend van Bliss. Daarnaast verschijnt er een nieuw personage, Max, totaal het tegenovergestelde van Cade. Door een spontane actie zorgt zij ervoor dat Cade haar vriendje moet spelen, met een andere situatie als gevolg..
Losing it vond ik al een erg leuk boek om te lezen, wat simpel en het kabbelde een beetje voort, maar leuk om te lezen. Dit tweede deel is totaal anders. Het barst van de energie en voor je het weet sla je de laatste bladzijde om. Waarom heeft Cora dit niet al eerder gedaan in het eerste deel? Waar het eerste deel onschuldig is, is het tweede deel juist een bonk spanning en interesse. Het boek is niet zo standaard (natuurlijk wel een klein beetje), zoals andere boeken. Waarschijnlijk komt dit door Max, een personage waar ik mij vrij goed mee kon identificeren. Cora beschrijft haar gevoelens bijzonder goed en ik leefde zo ontzettend met Max mee. Ik werd compleet in de wereld van Max en Cade gezogen en vond het dan ook ontzettend jammer dat het boek uit was. Ik had wel meer van Cade en Max willen lezen.
Cora Carmack heeft met dit boek zeker een prachtpareltje neergezet. Ik ben dan ook ontzettend benieuwd naar het derde deel en ben zelfs een beetje bang dat ze dit tweede deel niet goed kan overtreffen.

Een aanrader voor de fans van Jennifer Probst, alleen dan zijn ze in deze serie een stukje jonger. Faking it is erg goed om los te lezen, maar toch wel even iets leuker om als serie te hebben gelezen.

Klik hier voor de recensies van de boeken van Cora Carmack.