Eerst rennen dan vliegen
Boekrecensies,  Chicklit

Eerst rennen, dan vliegen – Susan Muskee

Onlangs werd bekend dat Susan Muskee de KOBO schrijfwedstrijd van Elegance had gewonnen. Ze had een kort verhaal ingezonden genaamd Eerst rennen, dan vliegen en natuurlijk moest ik hem lezen. Ik kocht het boek voor een schamele €1,99 en vertel je in deze recensie of het het lezen waard is.

Waar gaat Eerst rennen, dan vliegen over?

“Eindelijk! Bali, ik ga naar Bali!’. Famke kan bijna niet geloven dat haar gedroomde vakantie ten langen leste is aangebroken. Even geen rotklusjes meer op kantoor, waar ze overduidelijk veel te slim en ervaren voor is. In plaats daarvan strekken drie zalige weken van relaxen, egaal bruin worden en yogaën zich voor haar uit. Helemaal niets staat het zen-gevoel nog in de weg. Hoewel, behalve dan misschien het feit dat ze eerst haar bestemming nog moet bereiken. En dat blijkt al snel uitdagender dan verwacht.

Hoewel Eerst rennen, dan vliegen maar 26 pagina’s bevat en ik niet zeker wist of ik er wel iets over moest schrijven, werd massaal op Instagram gevraagd naar een recensie van het boek. Natuurlijk schrijf ik graag een recensie, zeker bij zoveel animo. Met Eerst rennen, dan vliegen heeft Susan Muskee de schrijfwedstrijd van Kobo en Elegance gewonnen. Ontzettend gaaf, zeker omdat ze al eerder een boek heeft geschreven en dit hopelijk een opstapje is naar een succesvolle schrijfcarrière.

Eerst rennen, dan vliegen leest als een trein. Met een half uurtje had ik het verhaal uit en natuurlijk gaat het niet enorm de diepte in, maar toch krijg je voldoende de tijd om hoofdpersonage Famke te leren kennen. Muskee heeft een fijne schrijfstijl waarmee ze zich in Scones en cupcakes ook al typeerde. Ik had dan ook niet anders verwacht dan dat dit verhaal ook prettig zou lezen. Hoofdpersonage Famke werkt zich helemaal uit de naad op haar laatste werkdag, om vervolgens naar Bali te gaan. Natuurlijk is daar Murphy’s Law en gaat alles mis als ze naar het vliegveld gaat.

Eerst rennen, dan vliegen is het lezen waard, al helemaal omdat-ie maar €1,99 kost!’

Het einde vond ik wel verrassend en ik vond het jammer dat het voorbij was. Wat mij betreft had hier een volledig verhaal van mogen verschijnen! Voor een kort verhaal, vond ik het dan ook zeker ’n must-read en kan ik je niet anders zeggen dan dat je het boek ook moet lezen. Met dit korte verhaal bewijst Muskee zeker dat ze keihard onderweg is om zich toe te mogen voegen aan de beste chicklitauteurs van Nederland!

Meer recensies van de boeken van Susan Muskee lezen? Klik dan hier!

Eerst rennen dan vliegen

Titel: Eerst rennen, dan vliegen