Dit is ons verhaal – Ashley Elston

Toen wij een persbericht kregen met de omschrijving ‘Riverdale en 13 Reasons Why meets John Grisham en Karen McManus’, was mijn aandacht getrokken. Ik las de Young Adult Dit is ons verhaal van Ashley Elston.

Waar gaat Dit is ons verhaal over?

Niemand weet wat er is gebeurd die ochtend in River Point. Vijf jongens gingen het bos in, vier kwamen er terug. Iedereen heeft een motief, maar niemand praat.

Kates bijbaantje bij de plaatselijke assistent-officier van justitie is niet bepaald spannend, totdat haar baas op de grootste zaak wordt gezet die hun stadje ooit gekend heeft. Iedereen heeft het over de jongens van River Point. Er is bewijs dat de jongens schuldig zijn, maar de officier van justitie wil dat de zaak in de doofpot wordt gestopt. Hij heeft zijn functie namelijk te danken aan hun machtige families.

Kate heeft zo haar eigen redenen om de zaak op te willen lossen en laat het hier niet bij zitten. Maar kan ze de geheimen van de jongens ontrafelen zonder haar eigen geheimen te onthullen? Terwijl Kate gevaarlijk dicht bij de waarheid komt, wordt duidelijk dat niemand is wie hij lijkt. Als Kate niet snel ontdekt wie de echte dader is, komen er levens op het spel te staan… inclusief dat van haarzelf.

De River Point boys zijn een hechte vriendengroep van 5 jongens. Totdat er een mysterie gebeurt, waarbij één van hun omkomt tijdens een jachtochtend. Alleen de 4 overgebleven jongens weten wat er is gebeurd. Maar niemand lijkt van plan iets te zeggen – ze houden allemaal hetzelfde verhaal aan. Kate werkt als bijbaantje bij justitie. Als haar baas de zaak van de River Point boys krijgt toegewezen, gaat ze hem helpen. Wat is er precies gebeurd met Grant, de jongen die is omgekomen. Maar dan raakt ze wel heel erg betrokken bij de zaak en loopt ze zelf kans om in de problemen te komen. En dan komt er ook nog gevoel bij kijken. Wat moet ze geloven? En wordt de dader ooit aangewezen?

‘Spannend, vlot en een echte pageturner! Dit is ons verhaal is perfect wanneer je houdt van spanning, onvoorspelbaarheden en avontuur’

Wat is Dit is ons verhaal een vlot boek! Een echte pageturner. Vanaf het eerste moment ben je ontzettend benieuwd hoe deze zaak nu precies in elkaar steekt. Ik ben zelf dol op ‘murder mysterys’ en wanneer er dan ook nog een rol bij komt kijken waarbij je over de schouder meekijkt van justitie of een rechercheur, ben ik al snel geboeid. Wat ik ook leuk vindt aan dit boek, is dat het wat meer is geschreven voor de jongere doelgroep. Vaak wanneer er een moord moet worden opgelost, neigt het vaak toch meer naar een thriller. Maar omdat de hoofdpersoon Kate tegelijkertijd ook nog op school zit, is het een fijn young adult verhaal. Ik snap wel wat men bedoelt met een combinatie tussen Riverdale en 13 Reasons why. Het speelt zich af in een klein dorp, waar iedereen elkaar kent. Daarnaast moet de zaak tot op de bodem worden uitgezocht, maar telkens neemt het verhaal een verrassende wending. Het boek lees je makkelijk in een paar uurtjes uit, doordat Ashley een vlotte schrijfstijl heeft. Ik ben zeer benieuwd naar meer van deze auteur. Dit is ons verhaal is in ieder geval een spannende aanrader.
Dit is ons verhaal

Titel: Dit is ons verhaal
Auteur: Ashley Elston