De storm (de vallei #3) – Krystyna Kuhn

De stormTitel: De storm (de vallei #3)
Auteur: Krystyna Kuhn
Verschenen: maart 2012
Pagina’s: 304
Uitgever: Dutch Media Uitgevers

De studenten van Grace College hebben een paar dagen vrij en Chris, Julia, Debbie, Rose en Benjamin besluiten naar Vancouver te gaan. Voor ze de vallei uit zijn, breekt er echter een hevige sneeuwstorm los en krijgen ze een auto-ongeluk. Er zit niets anders op dan lopend terug te keren naar Grace College. Chris vindt dat Debbie zich steeds vreemder gaat gedragen. Is ze soms bang of is er iets anders aan de hand? Eenmaal terug op Grace College gebeuren er onverklaarbare dingen: er duikt er een dvd op met schokkende beelden uit het verleden. Als de storm zijn hoogtepunt bereikt, dringt het tot Chris door dat iemand een spel met hen speelt. Maar waarom? En op wie heeft hij het gemunt?

Let op, dit betreft de recensie van deel 3 van de Vallei-serie. Benieuwd naar de voorgaande delen? Klik hier voor de recensie van deel 1 en deel 2.

‘De storm is een aanrader voor alle Young Adult liefhebbers’

Dit is het derde deel van de serie ‘de vallei’. Dit deel gaat voornamelijk over Chris. Je komt erachter dat Chris een klein geheim met zich mee draagt en wat dit geheim is. Ook gaat dit boek dieper op de relatie van Chris en Julia in. Daarnaast worden sommige stukken vanuit Debbie geschreven, erg interessant omdat Debbie een erg vaag en apart meisje is. In het boek kom je er een beetje achter waarom zij zich zo gedraagt.
Zoals elk deel leest ook dit deel erg snel en makkelijk weg. Vrijwel het hele boek gaat over wat er in de school afspeelt terwijl zij daar zitten. Het is zenuwslopend en ontzettend spannend. Je ogen vliegen over de bladzijdes heen omdat je gewoon verder móet lezen. De schrijfster weet de spanning telkens weer zó hoog op te bouwen, zodat het tot het laatste moment blijft boeien.
Elk boek eindigt met een epiloog, waardoor het boek steeds een open einde heeft. In het epiloog komt een geheim aan bod, wat niet wordt verklapt. Dit zorgt ervoor dat je het volgende deel wel verder moet lezen.
Zeker een aanrader voor iedereen die van Young Adult houdt. Het is spannend, leest makkelijk weg en de serie blijft je verbazen.

Benieuwd naar het laatste deel van de serie geworden? Klik dan hier voor de recensie van deel 4: De voorspelling.