Boekrecensies,  New Adult

De Royals: Gevaar (The Royals #5) – Erin Watt

Het vijfde en tevens laatste deel van De Royals van Erin Watt lag al een tijdje op mij te wachten. Ik kwam er maar niet aan toe om te beginnen in De Royals: Gevaar, maar toen het eindelijk zo ver was, las ik het boek in één ruk uit. Net als bij boek 4, volgen we ook in dit deel van de serie Easton Royal en Hartley.

Waar gaat De Royals: Gevaar over?

Het leven van Hartley staat op zijn kop sinds ze Easton Royal heeft ontmoet. Hij is onweerstaanbaar, maar ook gevaarlijk. Wanneer Hartley door een ongeval haar geheugen kwijtraakt, vertrouwt ze niemand meer. Instinctief weet ze dat Easton slecht voor haar is, tegelijkertijd lijkt hij de enige die haar kan redden. Easton wil dat ze haar geheugen terugkrijgt, terwijl Hartley ervan overtuigd raakt dat je sommige dingen maar beter kunt vergeten.

Wanneer Hartley in een ongeluk betrokken raakt met Easton en de Royal-tweeling is ze er slecht aan toe. Ze belandt in het ziekenhuis en raakt haar geheugen kwijt. Ze moet iedereen opnieuw leren kennen en ze vraagt zich af wie oprecht met haar is en wie niet. In haar zoektocht naar zichzelf en haar verleden, komt ze er stap voor stap achter dat er een aantal dingen niet kloppen aan haar familie. Het lijkt wel alsof haar familie haar niet eens wil kennen. Langzaamaan komt ze samen met Easton erachter wat de reden is voor het vreemde gedrag van haar vader en lijken onopgeloste zaken in elkaar over te lopen.

‘Ik vond het heerlijk om mezelf wederom te verliezen in de wereld van De Royals: Gevaar’

Deel 5 van de Royals: gevaar pakt eigenlijk door op waar het laatste boek was geëindigd. Er zat weer een goede, opbouwende spanning in mede doordat er in dit boek veel gebeurt. Het ongeluk, de zoektocht naar het verleden en het moment waarop alles lijkt samen te komen. Ik vind de schrijfstijl van het pseudoniem Erin Watt geweldig. Ik ga altijd met een sneltreinvaart door de boeken heen en het verveelt geen moment. Het vijfde deel is tevens het laatste deel in deze serie, het einde maakte ook mooie alle boeken compleet. Ik moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat deze serie tot z’n eind is gekomen, want ik vond het wel heerlijk om mezelf te verliezen in de wereld van The Royals. Al met al kan ik deze serie in zijn totaliteit enorm aanraden. Drama, liefde, spanning: deze thema’s komen allemaal op een enorm fijne manier samen in deze boekenreeks. Op naar hopelijk nog veel meer boeken van dit schrijversduo!

Klik hier voor meer recensies van de boeken van Erin Watt.Gevaar

Titel: Gevaar (The Royals #5)
Auteur: Erin Watt