De hongerige golven (De klauwen van het woud #2) – Carrie Ryan

De hongerige golvenTitel: De hongerige golven (De klauwen van het woud #2)
Auteur: Carrie Ryan
Verschenen: januari 2012
Pagina’s: 366
Uitgever: The house of books

Gabry leidt een rustig en veilig leven in het dorp aan zee. Om het dorp staat een hek. Buiten het hek wonen de Ontheiligden in het Woud van Klauwen en Tanden. Het dorp met de vuurtoren is haar thuis, haar wereld en alles wat ze nodig heeft. Gabry’s moeder dacht dat ze haar geheimen achter had gelaten in het Woud van Tanden en Klauwen, maar geheimen blijven niet begraven. Zo veilig is het leven niet… het hek kan niet alles tegenhouden.

Heb je deel één nog niet gelezen? Klik dan hier voor de recensie van deel 1.

Gabry woont in Vista, een klein stadje aan de oceaan. Samen met haar moeder Mary heeft ze een rustig bestaan. Vanuit de vuurtoren waar zij woont kan ze ver het Woud van Klauwen en Tanden in kijken. In dat woud leven de Mudo’s, of zoals haar moeder het noemt, de ontheiligen. Op een dag besluiten Gabry en haar vrienden over de muur te klimmen, de muur dat de scheiding is tussen de mudo’s en haar stad. Alles lijkt goed te gaan, tot ze een Breker tegen komen. Vanaf dat moment moet Gabry gaan kiezen, veiligheid of het avontuur opzoeken.

‘De hongerige golven is enorm spannend en je blijft doorlezen tot de laatste bladzijde!’

Dit is het tweede deel uit de serie. Opzich is het deel goed te lezen als een apart boek, toch is het leuker als je ook deel één gelezen hebt. Je krijgt veel antwoorden op de vragen die je nog in deel één had. Ook kom je te weten hoe het met Mary is afgelopen.
Gabry is in dit boek even oud als Mary was in het eerste deel. Ook in dit deel krijg je de gevoelens en gedachtes van de hoofdpersoon goed te weten. Je leeft je ontzettend in in Mary en haar lastige gevoelens over wat ze wel en niet moet doen. Het boek is ontzettend spannend en je blijft het echt doorlezen tot de laatste bladzijde, geen moment verveeld het.
Carrie Ryan vertelt een verhaal vol met werkelijkheden, samengevoegd met de fantasie van zombie’s die de wereld waarin zij leven ontzettend lastig en gevaarlijk maken.

De hongerige golven is zeker een aanrader. Voor iedereen die De hongerspelen geweldig vond, voor iedereen die Beautiful creatures geweldig vond, en voor iedereen die houdt van boeken die een vleugje heerlijke fantasy hebben.